ProSeries verseny lett a Tour de Hongrie

ProSeries verseny lett a Tour de Hongrie

A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) kihirdette 2023-as versenynaptárát, amelyben 2023. május 10. és 14. között már az UCI ProSeries-sorozat eseménye lesz az ötnapos Tour de Hongrie.

Éveken át óriási erőfeszítéseket tettek a Tour de Hongrie szervezői, hogy a Magyar Kerékpáros Körverseny újabb szintet léphessen, és bekerüljön a UCI ProSeries sorozatába.

A Tour de Hongrie az elmúlt években már sorra teljesítette az ehhez szükséges kritériumokat, a résztvevő profi csapatok száma, az egész világot elérő médiamegjelenés, a biztonságos lebonyolítás vagy a szálláshelyek terén. 2022-ben már a szabályok által kínált határokat feszegette a viadal, hiszen első kategóriás eseményként csak a mezőny felét alkothatják WorldTeam csapatok, és ezt maximálisan kihasználták a szervezők. De nemcsak a WorldTeamek vagy a ProTeamek számában, hanem a sztárversenyzők meghívásában is elérték a lehetséges legmagasabb szintet, hiszen az idén Tour de France-szintű sprintermezőnynek szurkolhattunk a hazai utakon, benne olyan nevekkel, mint Elia Viviani, Dylan Groenewegen vagy Fabio Jakobsen.

A nemzetközi szövetség elismerte a sok éves magyar erőfeszítéseket – 2023-tól a ProSeries sorozatba iktatta nemzeti körversenyünket! A ProSeries-licenc három esztendőre szól, ami azt jelenti, hogy a 2025-ös jubileumi Tour de Hongrie is a rangos sorozat eseménye lesz – akkor ünnepli majd százéves fennállását a Magyar Körverseny.

Az UCI versenynaptárában a ProSeries és a WorldTour események közé rendkívül nehéz bekerülni, hiszen adott számú profi csapat csak meghatározott számú versenyen tud részt venni. A nemzetközi szövetség háromévente adja ki a licenceket a profi csapatok és versenyek számára, így érthető módon elég nagy a tülekedés a helyekért. A ProSeries események száma földrészenként korlátozott, így ki kell valakinek esnie, hogy egy új verseny bekerüljön. 2023 és 2025 között Európában tizenkét ország többnapos versenyei kapták meg a ProSeries-engedélyt, köztük Magyarország.

2015-ben, amikor újraindítottuk a Tour de Hongrie-t, senki sem gondolhatta, hogy néhány év múlva már világsztárok fognak Magyarországon tekerni. Kellett ehhez a kiváló szervezés, a világszínvonalú rendőrségi biztosítás és a kiszámítható kormányzati támogatás. Az utolsó lökést a Giro d’Italia fergeteges budapesti rajtja adta, és megtörtént, amit titkon reméltünk: a következő három évben ProSeries-kategóriájú verseny lett a Magyar Körverseny. Ez óriási siker hazánknak, mert óriási a túljelentkezés ezekért a versenyekért. Maradt azért még feladatunk. Kell egy csapat! Egy olyan kategóriájú magyar csapat, amelyik elindulhat a Tour de Hongrie-n – osztotta meg gondolatait Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős államititkár, aki immár hét éve személyesen is segíti a verseny fejlődését.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.