Rangos nemzetközi elismerést kapott az úttörő magyar pezsgő

Rangos nemzetközi elismerést kapott az úttörő magyar pezsgő

Újabb rangot díj érkezett haza Magyarországra, a világ egyik legnagyobb borversenyén, a Decanter World Wine Awards-on egy magyar pezsgő hódította el a bronzérmet!

A mezőny a szokásokhoz híven rendkívül erős volt a Decanter World Wine Awards versenyén, hiszen idén 54 ország több mint 18 ezer tétele indult a megmérettetésen, amelyet 250 szakértő, köztük 41 Master of Wine és 13 Master Sommelier pontozott.

A Pearl&Z nevét 2021-ben, a Winelovers 100 teszten ismerhette meg a közönség, amikor is a pincészet bemutatkozása igen jól sikerült, hiszen első forgalmi tételével 3. helyet szerzett a pezsgők versenyében. A történet úgy indult, hogy a több borászatban is érdekelt tulajdonos, Závodszky Zoltán megálmodta, hogy olyan magyar pezsgőt szeretne készíteni, amely nemzetközi viszonylatban is megállja a helyét. Szakértők javaslata szerint Ausztriából szereztek be itthon is őshonos furmint klónokat, ennek alapján első körben 100 százalék furmint felhasználásából indult a készítés. A 2021-es évjáratba már 25 százalék chardonnay is került, ez az arány később 50 százalékig fog eljutni. A tulajdonos úgy véli, tisztán chardonnay pezsgőt készíteni nem kihívás, a furmint viszont kiváló alapanyag, ráadásul nem szokványos, tehát mindenképpen figyelemfelhívó tud lenni. 

Az alapbor elkészítésében és „pezsgősítésében” Bálint László, nemzetközi borakadémikus közreműködött, akinek széles rálátása van a nemzetközi piacra, így került sor arra, hogy a Pearl&Z pezsgőt Burgenlandban, a Szigeti Pezsgőpincészetben palackozzák. A burgenlandi pincészetben készülnek a pezsgők Rolls-Royce-ai, itt 350 európai borászat számára készítenek pezsgőt, a tökéletes technológiának köszönhetően.

Az osztrák szakemberek már Egerben, a szőlőművelés és a szüret folyamatában is aktívan résztvettek, a kész alapbort pedig egyenesen Golsba szállították, hogy itt készüljön el belőle a pezsgő. A végső cukortartalom, az úgynevezett dosage beállításánál ismét új szereplőt vontak be, a champagne-okkal és burgundi borok magyarországi forgalmazásával foglalkozó Varros & Co tulajdonosai vettek részt a kóstolás utolsó szakaszában. Ezután döntöttek úgy, hogy a továbbiakban itthon és külföldön is ők fogják ezt a márkát képviselni. 

A Pearl&Z elsősorban a pezsgők iránti rajongásról és a minőség iránti elkötelezettségről szól A magyar pezsgőkről általában rögtön érezhető, hogy melyik borvidékről származik, milyen szőlőből készült. A mi célunk az volt, hogy ezek ne legyenek dominánsak, csakis a pezsgős jegyek legyenek jelen. Kompromisszum nélküli ital készült, bízva a hazai és a nemzetközi elismerésben is, leginkább abban, hogy a magyar borok után a magyar pezsgők is bizonyíthassanak világszerte – mutatta be a sikeres terméket Závodszky Zoltán tulajdonos.

A Pearl&Z első évjáratából mindössze 3500 palack készült, ez privát vásárlókhoz és éttermekbe jut el, és terveik szerint a későbbiekben sem lesz több a mennyiség évi 10 000 palacknál.

Napjainkban egyre szélesebb vállalati körökben téma a dolgok internete (Internet of Things, azaz IoT). Ez nem csupán egy felkapott trend, a segítségével egy gyártóvállalat ma már lényegesen célirányosabban, olcsóbban, csökkentett állásidővel és kevesebb meghibásodással termelni.

A világon elsőként teljesítette vegyespáros az egyik legkeményebb sarkvidéki kihívást. Vámos Nóra Rakonczay Gáborral 30 nap alatt, 560 kilométeren át, hóban, viharos szélben, átlagosan mínusz 20 fokban, szánjukat maguk után húzva, hihetetlen akaraterőről és kitartásról tanúbizonyságot téve valósította meg az Eisberg Grönland síexpedíciót.