Ausztrál győzelemmel ért véget a Giro d'Italia

A rózsaszín trikót egy nappal korábban megszerző ausztrál Jai Hindley történelmi győzelmével ért véget a Budapestről rajtoló háromhetes olasz kerékpáros körverseny.

Jai Hindley lett a Giro d'Italia történetének első ausztrál győztese, az olasz országúti kerékpáros körverseny vasárnapi záró időfutamát pedig az olasz Matteo Sobrero nyerte.

Vasárnap 17,4 kilométer hosszú táv és 280 méter szintkülönbség várt a bringásokra Veronában, akiknek az etap közepén a negyedik kategóriás emelkedőn 301 méterre kellett feltekerniük a helyenként nedves aszfalton.

Hindley két évvel ezelőtt szintén rózsaszín trikósként, ám akkor másodpercre azonos időről várta a záró időfutamot, amiben végül kikapott az amerikai Tao Geoghegan Hartt��l. Ezúttal 1:25 perces előnyéből 1:18-at megtartott a mezőnyversenyben olimpiai bajnok Richard Carapaz előtt, célba érés után pedig a veronai amfiteátrumba már rózsaszín kerékpáron gurulhatott be a 26 esztendős Hindley. Az addigi éllovasként szombaton megrogyó ecuadori épp vasárnap ünnepli 29. születésnapját, ám ezúttal Veronában – szemben a 2019-es Giro-győzelmével – a Maglia Rosa helyett be kellett érnie az összetett második helyével. Harmadikként a spanyol Mikel Landa zárt.

A negyedik helyet az utolsó Giróján szereplő kétszeres győztes olasz kiválóság, a messinai Cápa, azaz Vincenzo Nibali szerezte meg. Egy másik nagy klasszis, a pályafutása utolsó idényét teljesítő, az időfutam utolsó méterein integető spanyol Alejandro Valverde 42 esztendősen a 11. helyen zárt összetettben.

Leggyorsabban, 46,6 km/órás átlaggal az olasz bajnok Sobrero teljesítette az időfutamot, ezzel először nyert etapot háromhetes körversenyen.

A magyarok közül Fetter Erik (EOLO-Kometa) bajnoki trikóban a 23., Valter Attila (Groupama-FDJ) a 31., míg Peák Barnabás (Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux) a 48. időt tekerte. Összetettben Valter 35. lett, újonc honfitársai közül Fetter 83., Peák pedig 110. helyen zárt, ugyanakkor egyikük sem a minél jobb végső helyezésért szállt harcba. Legjobb eredményként Valter a 19. szakaszon emlékezetes körülmények között szökésből elért hegyi befutós negyedik helyet, Peák a cuneói sprintben megszerzett 13. pozíciót, míg Fetter a Nápolyban elért 15. helyet könyvelhette el.

A sprinterek pontversenyének győzteseként a ciklámen trikót a francia Arnaud Démare szerezte meg, a hegyi pontversenyt megnyerő holland Koen Bouwman viheti haza a kék megkülönböztető mezt, míg a legjobb 25 éven aluli bringásnak járó fehér trikót a spanyol Juan Pedro López érdemelte ki a 3445,6 kilométer össztávú 105. Giro d'Italián, amelynek első három szakaszát Magyarországon rendezték.

21. szakasz, Verona, 17,4 km, egyéni időfutam:

1. Matteo Sobrero (olasz, BikeExchange-Jayco) 22:24 perc
2. Thymen Arensman (holland, DSM) 23 másodperc hátrány
3. Mathieu van der Poel (holland, Alpecin-Fenix) 40 másodperc hátrány
...10. Richard Carapaz (ecuadori, Ineos Grenadiers) 1:24 perc hátrány
...15. Jai Hindley (ausztrál, BORA-Hansgrohe) 1:31 perc hátrány
...23. Fetter Erik (EOLO-Kometa) 1:49 perc hátrány
...31. Valter Attila (Groupama-FDJ) 2:05 perc hátrány
...48. Peák Barnabás (Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux) 2:35 perc hátrány

Az összetett végeredménye:

1. Jai Hindley (ausztrál, BORA-Hansgrohe) 86:31:14 óra
2. Richard Carapaz (ecuadori, Ineos Grenadiers) 1:18 perc hátrány
3. Mikael Landa (spanyol, Barhrain Victorious) 3:24 perc hátrány
4. Vincenzo Nibali (olasz, Astana Qazaqstan) 9:02 perc hátrány
5. Pello Bilbao (spanyol, Barhrain Victorious) 9:14 perc hátrány
...35. Valter Attila (Groupama-FDJ) 2:15:53 óra hátrány
...83. Fetter Erik (EOLO-Kometa) 4:12:51 óra hátrány
...110. Peák Barnabás (Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux) 5:19:47 óra hátrány

A gyorsasági pontverseny győzletese (ciklámen trikó):

1. Arnaud Démare (francia, Groupama-FDJ)

A hegyi pontverseny győztese (kék trikó):

1- Koen Bouwman (holland, Jumbo-Visma)

A 25 éven aluliak versenyénk győztese (fehér trikó):

1. Juan Pedro López (sparnyo, Trek)

A csapatverseny végeredménye:

1. Bahrain-Victorious 259:48:12
2. Bora-Hansgrohe 4:07 perc hátrány
3. Ineos Grenadiers 1:22:29 óra hátrány

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.