A magyarországi pénzintézetek közül a K&H kiemelkedő elismerésben részesült, elnyerte ugyanis “Az év információbiztonsági incidenskezelő csapata” díjat.
Bank csapata kezeli, fejleszti és működteti nonstop azt a masszív informatikai biztonsági rendszert, amely a mindennapi bankoláshoz szükséges feltételeket biztosítja. Az idén kiemelkedő elismerésben részesültek: “Az év információbiztonsági incidenskezelő csapata” címet nyerte el a K&H csapata. A díjat az kaphatta meg, akik már sikerrel hárítottak el olyan jelentős kiberbiztonsági incidenst, amelynek megakadályozása nélkül problémák léphettek volna fel a számítástechnikai rendszerben.
A K&H gárdájának pályázata azzal nyerte el a díjat, hogy az egyre gyakoribbá váló adathalász támadásokat szimulálta és olyan megoldást dolgozott ki, amellyel könnyebben felismerhetőek az ilyen támadásokhoz mellékelt levelek.
Nagy Ádám, a K&H információbiztonsági vezetője elmondta, hogy az információbiztonsági csapat minden tagja, valamint a pénzntézet minden munkatársa és az ügyfelek is részesei a díjnak.
A rendkívül gyors változásokat eredményező digitális fejlődés miatt a korábbinál is fontosabb szerep jut az információbiztonságnak. Különösen igaz ez az adathalász támadások miatt, a csalók, vagy hívhatjuk őket “modern bankrablók”-nak is, ugyanis egyre gyakrabban próbálkoznak. Szerencsére sok esetben már akkor sikerül lefülelni a támadásokat, amikor azok még nem értek el az ügyfelekhez. Azt is látjuk, hogy egyre több ügyfél használja felelősségteljesen az elektronikus szolgáltatásokat, így ők is hozzájárulnak ahhoz, hogy az adathalászok támadása kudarcba fulladjon
– fejtette ki Nagy Ádám.
A menedzser ezen felül mindenkiben nyomatékosítani szeretnék, de nem lehet elégszer elmondani, hogy senki ne adja meg az adatait e-mailen, sms-ben – a bankok ilyen módon soha nem kérnek adatokat. Ha valaki ilyennel találkozik, akkor fogjon gyanút, és ne válaszoljon a megkeresésekre. A szakember közölte azt is, hogy a következő időszakban újabb és újabb kihívásokkal szembesülnek majd a bankok, például az okostelefonon keresztül használt szolgáltatások és a telefonos fizetések miatt.
Ahogy a bankkártyára sem szabad ráírni a PIN-kódot, ugyanígy a virtuális bankkártyával felszerelt telefonra is vigyázni kell, nem szabad kiadni a kezünkből vagy odaadni másnak. Bár ez kézenfekvőnek tűnik, biztonsági szempontból igen lényeges
– hangsúlyozta Nagy Ádám. Hozzátette: a K&H digitális fejlesztése keretében egyre több banki és bankoláson túli szolgáltatást nyújt az ügyfeleinek, ám minden egyes szolgáltatás mögött ott van az a masszív háttérrendszer, amely szavatolja a biztonságos használatot.