A klímaválság elleni harcban kiemelt szerepe van a károsanyag-kibocsátás csökkentésének. A közösségi közlekedés fejlesztése, a járműmegosztó-szolgáltatások bővítése és az elektromobilitás ösztönzése mellett Bécs ennek érdekében most a digitalizációt is hadrendbe állítja. Az intelligens és egymáshoz kapcsolódó közlekedésirányítási rendszerek nemcsak a biztonságot növelik, de a klímavédelemben is hasznosak, hiszen elősegítik a folyamatos haladást, így csökkentve a levegőbe kerülőszennyező anyagok mennyiségét. Az ilyen rendszerek kiépítésére indította az osztrák főváros és a Kapsch TrafficCom "Verkehrsmanagement 2.0" nevű kísérleti projektjét.
A program keretében kifejlesztették a „Grüne Welle Wien” (Bécsi Zöldhullám) alkalmazást, amelynek használatával akár tizenöt százalékkal csökkenhet a szén-dioxid-kibocsátás. A telefonos applikáció a tesztfázisban a Ringstraße, Prinz-Eugen-Straße és a Landstraßer Gürtel körül hetvenöt közlekedési lámpával áll kapcsolatban, illetve a Duna-csatorna két oldalán tizenhét kilométer hosszan kapcsolódik a rendszerhez. Az autósok és biciklisek ezen az útvonalon haladva személyre szabottan, valós időben követhetik nyomon, milyen sebesség mellett érhetik el a következő zöld lámpát, illetve, hogy mennyi ideig lesz még piros az előttük lévő lámpa – mindezt természetesen a sebességhatárok betartása mellett. Így a haladás kevesebb energiával – illetve a biciklisek esetében verejtékkel –, üzemanyaghatékony módon, kényelmesebben történik. Mivel az alkalmazás GPS-t használ a kommunikációhoz, kerékpározás közben apró pontatlanságok előfordulhatnak. Ha a projekt sikeres lesz, a következő években a fő közlekedési útvonalakon mind a hatszáz jelzőlámpát bekapcsolják a digitális forgalomirányításba.
A digitalizált közlekedés kiépítése érdekében a város további lépések bevezetését is tervezi a közeljövőben. A hálózatba kötött közlekedési lámpáknak köszönhetően a zöldhullámok a mindenkori forgalmi helyzet függvényében fognak változni, illetve például a piros jelzés egy közeledő villamos jöttére automatikusan zöldre vált majd. Az intelligens navigációs rendszerek pedig a dugókat, illetve érzékenyebb területeket – mint például iskolák – teljesen elkerülik, így téve biztonságosabbá ezeket a helyeket. Ennek köszönhetően nem csak a környezetterhelés lesz kisebb, de a stressz is kevesebb.