Elektromos kísérőautók lesznek a Tour de Hongrie-n

Elektromos kísérőautók lesznek a Tour de Hongrie-n

Május 12-én rajtol a Tour de Hongrie országúti kerékpáros körverseny idei futama. Ez az a verseny, melynek említésekor minden magyar kerékpáros szíve megdobban. Története 1925-ig nyúlik vissza, de cseppet sem veszített patinájából azóta sem. Ahogy 2015 óta mindig, a ŠKkoda idén is kiemelt támogatója lesz a versenynek, ráadásul több különlegességgel is készülnek.

A tavalyi évben a pandémia ellenére sikeresen megrendezett körversenyt Valter Attila személyében újra magyar versenyző versenyző nyerte, ezzel bizonyítva, hogy újra ott vannak hazánk ígéretes kerékpárosai is a világ élmezőnyében. Címvédés azonban biztosan nem lesz, Valter Attila ezúttal a Tour de Hongrie-val egy időben rendezendő Giro d'Italia háromhetes körversenyen indul, ahol először lesz két magyar is a mezőnyben, hiszen Dina Mártont is benevezte csapata. Az idei magyar körverseny több szempontból is tartogat újdonságokat a kerékpárrajongók számára. Az egyik nagy különlegesség, hogy négy év után visszatér a látványos befutó fővárosunkba, a Hősök terére, ahová a Škoda is meglepetésekkel készül.

A verseny egyik támogat��ja idén is a Škoda lesz, akik már évtizedek óta jelen vannak a kerékpársportban. A Tour de Hongrie-n a zöld trikó szponzoraként találkozhatunk velük, amit a pontverseny élén álló versenyző viselhet majd. A mezt a szakaszok közben kijelölt gyorsasági részhajrákon, illetve a befutóknál gyűjtött pontokkal lehet majd megszerezni. A zöld trikóról bővebben a Welovecycling magazinban olvashatunk.

Akik nézik ezeket az eseményeket, valószínűleg már rácsodálkoztak, hogy micsoda logisztika és szervezés áll egy-egy ilyen verseny mögött. Döbbenetes szám, de nagyjából ahány indulója van egy versenynek, annyi gépjármű is kíséri a mezőnyt. Sokan talán túlzásnak tarthatják ezt a mennyiséget, de a gyakorlat már számos esetben bizonyította, hogy szükség van ekkora autóparkra a háttértámogatáshoz. A Škoda ebben is megbízható támogatást nyújt a csapatoknak és a versenyszervezőknek egyaránt. Több csapat Škodákat használ csapatautóként, gyakran feltűnik a színen egy-egy Octavia, Superb, vagy Kodiaq a mezőnyben. Az igazi meglepetés, hogy idén egy Škoda Enyaq iV lesz a versenyigazgatói autó. Ez a tisztán elektromos SUV tavaly debütált a Tour de France-on nagy sikerrel.

A cég azonban nem csupán a versenyzőknek és a szervezőknek nyújt támogatást az esemény alatt. Terveik szerint kitelepülnek majd a budapesti befutóhoz is, ahol a szurkolók megismerkedhetnek az Enyaq iV elektromos autóval. Bár kevesebben tudják, de a Škoda kerékpárgyártó gyökerekkel rendelkezik, egy ideje pedig ismét gyártanak kerékpárokat is többféle felhasználásra. A verseny befutójához kilátogató nézőknek lehetőségük lesz ezeket a kerékpárokat is megtekinteni és megismerni.

A Tour de Hongrie a magyarok számára igazi kerékpáros ünnep. A május 12-16. között megrendezendő versenyt az M4Sport és az EuroSport egyaránt közvet��ti.

Magyarország második legnagyobb tava a kerékpárosok körében népszerű kirándulóhely. A két kerékpáros komp átadásával új attrakcióval, és könnyebben bejárható útvonallal bővül a Tisza-tó turizmusa.

A múlt heti rekord után visszafelé korrigált a Budapesti Értéktőzsde részvényindexe. A BUX gyengélkedéséből a Magyar Telekom kivételével a vezető részvények is kivették részüket.