Megerősítette piaci pozícióját hazánkban a Decathlon

Megerősítette piaci pozícióját hazánkban a Decathlon

A francia tulajdonú sportszergyártó 2024-es magyarországi eredményei felülmúlták a várakozásokat.

A Magyarországon piacvezető Decahtlon sportszerkereskedő márka 2024 ben 6 százalékkal 86,2 milliárd forintra növelte árbevételét, míg adózás utáni nyeresége 3,7 milliárd forintról 4 milliárd forintra nőtt – számolt be róla a vállalat. Közleményük szerint a megújult globális márkaidentitás alapján tavasszal Magyarországon is megkezdődött az arculatváltás és modernizáció a márka áruházaiban, miközben kiemelt stratégiai területként minden eddiginél nagyobb hangsúlyt kaptak a körkörös üzleti modell fenntarthatóságot és gazdaságot támogató területei.

Hosszú távú stratégiája részeként a Decathlon új termékcsoporttal, a Kék Termékek bevezetésével is szeretné megerősíteni piaci portfólióját. A céljai közé tartozik idén az EDGE minősítéssel rendelkező épületei és bérleményei számának növelése, valamint gépészeti beruházások végrehajtása, hogy az eddigi 5 ilyen üzleten kívül továbbiakban is villamos energiával lássák el a hőmérsékletszabályozást. Továbbá bővíteni szeretnék az olyan körforgásos szolgáltatásokat, mint a visszavásárlás, a második esély, a karbantartás és javítás, valamint a bérlés.

Ezek mind hozzájárulnak a termékek élettartamának növeléséhez és a hulladék csökkentéséhez, valamint a sportolni vágyóknak is költséghatékony opciókat kínálnak. A vállalat célja, hogy folyamatosan növelje ezeknek a szolgáltatásoknak a részesedését a teljes árbevételből – tették hozzá.

A francia tulajdonú, Magyarországon piacvezető sportszerkereskedő áruházlánc már 19 éve van jelen hazánk kereskedelmi piacán. Jelenleg 24 áruházat üzemeltet nálunk, és 1400 munkavállalót foglalkoztat.

A Decathlon áruházakat működtető Tízpróba Magyarország Kft. a nyilvános cégadatok szerint 2023-ban 80,7 milliárd forint nettó árbevételt és 3,7 milliárd forint adózott eredményt ért el, míg 2022-ben 81 milliárd forint volt az árbevétele és ugyancsak 3,7 milliárd forint az adózott eredménye.

/ A borítókép forrása: Decathlon Magyarország

Rendkívül szoros verseny hozott az idén száz éves magyar kerékpáros körverseny. Az XDS Astana Team ecuadori versenyzője, Harold Martin Lopez szerezte meg az összetett győztesnek járó sárga trikót. A legjobb magyar az összetett hetedik helyén záró Feldhoffer Bálint lett.