Új előadást tűzött repertoárjára áprilisban a Magyar Színház. A kölyök című darab abból a szempontól mindképpen érdekes vállalás volt, hogy egy eredetileg némafilmként megismert világhírű alkotás musicalként elevenedik meg a nagyszínpadon.
Az 1921-ben bemutatott A kölyök Charlie Chaplin első egész estés fekete-fehér játékfilmje volt. A legendás színész egy személyben volt rendezője, írója, vágója és főszereplője a műnek. A szeretetről, összetartozásról, valamint a szegények és gazdagok közötti különbségről is szóló darabot a Nagy Tibor Magnus – Pozsgai Zsolt – Bradányi Iván szerzőhármasnak köszönhetően a nagyközönség 1992 óta immár zenés műként is megismerheti a témáját tekintve továbbra is aktuális történetet. Az elmúlt több mint három évtizedben Magyarországon és külföldi több mint 700 alkalommal játszották a darabot, amely most a Magyar Színház előadásában is bemutatkozhatott.
A történet a nyomorúságos sorsú, de végtelenül nemes szívű csavargó és egy utcára kitett, árva gyermek találkozásáról szól. A gyermeket, azaz a kölyköt a csavargó saját fiaként neveli fel, ám életük nem mentes a kihívásoktól és a konfliktusoktól sem. A szomorú, sokszor tragikus élethelyzeteket a darab vicces jelenetekkel oldja, ám ennek ellenére továbbra is egy elgondolkodtató, mélyebb tartalmú alkotás.
A főszereplő Charlie-t (vagyis Chaplint) alakító Szemenyei János a gondterhelt, művészlelkű rendező, és a bohókás, mégis gondoskodó csavargó szerepét egyformán jól kelti életre. Jackie, a kölyök szerepét felváltva játssza két gyerekszínész, Gyetvai Martin és Kocsis Gergő Levente. Láthatóan jól működik az összhang a főszereplők között.
Szemenyei erőteljes alakítása végig a hátán viszi a darabot, hitelesen ábrázolja a korábbi életét feladó, és a gyereket középpontba helyező apafigura alakját. Jackie csibészes megjelenésével és megnyilvánulásaival kölcsönöz játékosságot a műnek. A szülő-gyermek kötelék erősen végigkíséri a két felvonásos, majdnem 3 órás darabot. Az anyáskodó szerepet Madame Foyer, a határozott és karakán házmesternő (Lőrincz Nikol) testesíti meg, akinek szintén nem könnyű gondoskodnia együgyű, de jó lelkű lányáról is.
Az egyik fő konfliktusforrást Mary, az ünnepelt énekesnő (Jenes Kitti) megjelenése okozza, akiről kiderül, hogy Jackie anyja, aki korábban, a karrierjét szem előtt tartva lemondott a gyermekről, és emiatt györti a bűntudat.
A kölyök elgondolkodtató, de szórakoztató mű, bár a téma nehéz, mégsem nyomasztó, a kivitelezés élvezhetővé teszi az előadást, ami kortalan ábrázolása többek között a barátságnak és a gondoskodásnak.