Látványos bemutatókat és rekordszámú érdeklődőt hozott a budapesti divathét

Látványos bemutatókat és rekordszámú érdeklődőt hozott a budapesti divathét

Az idén augusztus 26. és szeptember 1. között megrendezett 14. Budapest Central European Fashion Week minden korábbinál több látogatót vonzott a fővárosi eseményre és a side eventekre.

Idén immár tizennegyedik alkalommal rendezték meg a Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) eseménysorozatot a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szervezésében. A rendezvény minden korábbinál nagyobb számban vonzotta a divatrajongó közönséget, több mint 5000 érdeklődő vett részt az SS25 szezon bemutatóin, és telt házzal valósultak meg a Fashion Hub programjai. Az idei divathét minden eddiginél több márkát hozott a magyar fővárosba, több mint 60 tervező kollekcióját láthatta a hazai és nemzetközi vendégsereg. A BCEFW a szezonban a régiós együttműködéseket, a feltörekvő tehetségeket és a fenntarthatóságra való tudatos törekvést helyezte a szakmai diskurzusok középpontjába.

A BCEFW, egy közel 40 helyszínből álló side event sorozattal kezdődött augusztus 26-án, és a következő napokban a Millenárison rendezett programelemek, divatbemutatók, prezentációk és a népszerű Fashion Hub is felsorakozott. Idén rekordszámú partner élt a lehetőséggel, hogy kísérőeseményt szervezzen, amelynek köszönhetően Budapest különböző helyszínein és Nyíregyházán többek között kiállításmegnyitókat, tárlatvezetéseket, pódiumbeszélgetéseket, valamint a divat- és kreatívipar szakembereivel folytatott szakmai eszmecseréket láthattak az érdeklődők. A side eventek minden eddiginél több látogatót vonzottak, a változatos előadások és workshopok révén a társművészeti ágak felfedezésére is lehetőséget biztosítottak.

A 2025-ös tavaszi-nyári kollekciókat bemutató BCEFW-n kiemelt szerepet kapott a környezettudatosság is. A rendezvény tudatos gyakorlatokra ösztönző törekvéseit a Conscious Fashion Initiative keretrendszere előzte meg. Ennek részeként jött létre a Conscious by BCEFW kategória, amelyben olyan márkák szerepeltek, amelyek az Advisory Board döntése alapján megfeleltek a fenntartható üzleti gyakorlatokat meghatározó kritériumoknak. A Mol MoHu Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel és a Millenárissal kötött partnerség keretében textilgyűjtő konténert helyeztek el a rendezvény helyszínén, hogy ezzel is elősegítsék az újrahasznosítást és ösztönözzék a fenntartható gondolkodást a látogatók körében. Az akció során csaknem 400 kilogramm használt ruhadarab gyűlt össze.

Budapest Central European Fashion Week divathét
Fotó: HFDA / The Sparkle Content

A Sugarbird divatbemutatóján a GazMag szerkesztősége is részt vett. A nyár utolsó hétvégéjére szervezett eseményen már a 2025-ös nyári kollekciót tekinthettük meg. A kifutón a francia riviéra hangulata elevenedett meg, mintha a modellek Saint-Tropez utcáin sétáltak volna egy elegáns tengerparti vacsorára. Az új kollekció kifinomult és nőies stílust képvisel, a mintákban a trópusi virágok, a bazsarózsa és a madár motívum dominál.

A ruhák mellé készült egy porcelán kollekció is, amelyből szintén kaptunk ízelítőt. A legnagyobb süteményes tálcával Gesztesi Panka vonult estélyiben. A modellek között láthattuk Mészáros Lilit, a Next Top Model Hungary győztesét is, akivel összesen 13 divatbemutatón lehetett találkozni a fashion week-en.

/ A borítókép forrása: HFDA / The Sparkle Content

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.