Kalifornia állam és a Stadler egy történelmi jelentőségű megállapodást írtak alá, amely egy fontos lépés a fenntartható, kibocsátásmentes jövő felé Kaliforniában. A nagy hatású szerződés keretében a járműgyártó vállalat négy, csúcstechnológiás hidrogénhajtású motorvonatot fog szállítani a California State Transportation Agency (CalSTA) és a Caltrans részére.
A Stadler és a San Bernardino Megyei Közlekedési Hatóság (SBCTA) között létrejött partnerség lehetővé tette Észak-Amerika első hidrogén-hajtású vonatának beszerzését. A az elmúlt időszakban két nagy eseményen is bemutatták a világnak, felkeltve vele az iparági partnerek, a közlekedési ügynökségek, a vasútrajongók és környezetvédők figyelmét is.
A Stadler új hidrogénvonata átfogó tesztelésen esett át Svájcban és az Amerikai Egyesült Államokban is, próbára téve teljesítményét és megbízhatóságát. A sikeres tesztek után a CalSTA és a Caltrans úgy döntött, hogy hosszú távon is együttműködnek a Stadlerrel. Az aláírt szerződések alapján a következő lépés egy továbbfejlesztett SBCTA modell létrehozása lasz, amely nagyobb szállítási kapacitással rendelkezik.
A Stadler célja, hogy környezetbaráttá tegye az utazást Észak-Amerikában, az általunk biztosított járművek és szolgáltatások révén. Az Egyesült Államokban nagyon kevés vasútvonal rendelkezik felsővezetékkel, ezért itt olyan megoldásoknak, mint a FLIRT H2, nagy jelentősége van
– ismertette Ansgar Brockmeyer, a Stadler Csoport marketingért és értékesítésért felelős ügyvezető alelnöke.
A vállalat reményei szerint ahogy Kalifornia következő nagy vasúti beruházása kialakul, ezeknek a hidrogénvonatoknak a bevetése az államon belül forradalmasítja majd a vasúti ipart, miközben jelentősen csökkenti a szén-dioxid kibocsátást. Kalifornia állam elkötelezettsége a zéróemissziós vasút iránt, kiegészülve a Stadler innovatív technológiájával, hosszú távon is hatást gyakorolhat a vasúti közlekedés jövőjére
A bejelentésnek magyar vonatkozása is van. A két fél között megkötött szerződés opciót nyújt további 25 szerelvény beszerzésére is. Ha ez lehívásra kerül, akkor járművel kocsiszekrényei ezúttal is a Stadler szolnoki, alumínium kocsitesteket gyártó üzemében készülnek majd.