Szinten minden szempontból sikeres volt 2023 elő féléve a Budapest Airport számára. Az elmúlt 4,5 év több mint százmilliárd forint értékű fejlesztés-sorozatát és a repülőtéri ökoszisztéma kiemelkedő színvonalú munkáját számos, az utasok véleménye és a repülőtéri szakma értékelése alapján odaítélt elismerés igazolta vissza, emellett díjat nyert a Budapest Airport PR tevékenysége, légitársasági marketingje ��s éves partneri rendezvénye, a repülőtér biztonságáról pedig nemzetközi minősítés is tanúskodik – derült ki a fővárosi repülőteret üzemeltető vállalat közleményéből.
2023-ban a június már egyhuzamban a negyedik olyan hónap volt, amikor a repülőtér forgalma meghaladta az egymillió főt, január és június között pedig összesen 6 683 524 utast kezeltek a repülőtéren, 26,6 százalékkal többet, mint a tavalyi év azonos időszakában, és többet, mint 2021-ben egész évben. Az eddig mért teljes éves utasszám így már csak 9,4 százalékkal marad el a 2019-es rekordévben regisztrált adattól, ezzel túlszárnyalva a korábbi várakozásokat.
Bár az év elején egy átmeneti globális lassulás volt megfigyelhető, a cargo tavasztól újra növekedésnek indult, így a Budapest Airporton megforduló árumennyiség az első félévben 91 452 tonna volt, vagyis az éves 200 000 tonnás álomhatár elérése elérhetőnek tűnik a közeli jövőben.
Az utasszám emelkedéséhez az is nagyban hozzájárult, hogy tavaly 13 útvonal elindítását vagy visszatérését jelentette be a vállalat, és ez a szám az idei évre 23-ra nőtt. A jó marketingtevékenységnek is köszönhetően a 2023-as nyári szezonban összesen 121 célállomás érhető el a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről.
Büszke vagyok a repülőtéri közösségre, hiszen ezek a díjak mind a közös munka eredményéről szólnak, arról az elhivatottságól, energiáról és szakmai tudásról, amelyet minden nap beleteszünk a repülőtér működtetésébe. A napokban megkapott utaselégedettségi felmérések azt mutatják, hogy az utasok érzékelik a folyamatos fejlesztések eredményét, látják és örömmel használják a bővülő szolgáltatásokat. Ezt a minőségi színvonalat szeretnénk a jövőben is fenntartani, és a növekvő utasszámhoz igazított kapacitásbővítéssel utasaink elégedettségét megőrizni
– nyilatkozta az első félév eredményeivel kapcsolatban Kam Jandu, a Budapest Airport vezérigazgatója.