Hivatalos a Twitter átkeresztelése, ezentúl X a közösségi oldal neve

Hivatalos a Twitter átkeresztelése, ezentúl X a közösségi oldal neve

Hétfőtől már az X új arculatával, és új logójával találkozhattak a twitterezők. Elon Musk előszeretettel teszi be cégei nevébe az x-eket.

Elon Musk amerikai üzletember hétfőn hivatalosan is bejelentette a Twitter átalakítását X-é, valamint a közösségi platform arculatának teljes megváltoztatását. A technológiai vállalat San Francisco-i székházára a változás jeleként már vasárnap éjszaka egy óriási X-et vetítettek ki, amely a Twitter új logója, és hétfőn a közösségi hálózat nyitóoldalán már ezzel találkoztak a felhasználók.

A céget tavaly ősszel 44 milliárd dollárért megvásárló vállalkozó hétfőn hajnalban közzétett bejegyzésében azt írta hogy búcsút mond a Twitter márkanévnek, és fokozatosan megszabadul minden madártól, amely utal a mikroblog-szolgáltatás eddigi logójára.

A jelenleg a világ leggazdagabb emberének számító Musk a hétvégén árulta el azt a tervét, hogy az eddigi világoskék színvilágot fekete-fehér színűvé alakítják át. A felhasználók azon kérdésére, hogy a jövőben hogyan nevezzék a bejegyzéseiket, amelyeket a Twitteren tweet-nek hívtak, a dél-afrikai származású milliárdos azt válaszolta, hogy nyugodtan nevezzék őket X-nek.

Az eddig Twitter néven működő közösségi hálózat anyavállalatának nevét és cégformáját a tulajdonos már korábban Twitter Inc.-ről X Corp.-re változtatta. A választás nem véletlen, ugyanis Elon Musk több vállalatának nevében is megjelenik az X, például az űrhajózási és űrkutatási cégének, a Space Exploration Technologies Corp.-nek a közhasználatban lévő neve SpaceX. Az üzletember nemrég alapított a mesterséges intelligencia fejlesztésével foglalkozó vállalatot xAI néven. Még 1999-ben létrehozott startupvállalkozása a X.com nevet viselte, ebből nőtt ki a ma PayPal néven ismert online fizetési platform.

Linda Yaccarino, a közösségi oldal elnök-vezérigazgatója a Twitter név- és arculatváltásával kapcsolatban vasárnap úgy fogalmazott, hogy az X a korlátlan interaktivitás jövőjét jelenti.

Az eddig Twitter néven működő cégnél az elmúlt hónapokban több újítást is bejelentettek, többi között fizetős szolgáltatást vezettek be az úgynevezett megerősített (megbízhatóként azonosított) felhasználók számára. A módosítások elsődleges célja, hogy a Tesla-vezér hatalomátvétele óta komoly veszteséggel működő közösségimédia-óriást nyereséges vállalkozássá alakítsák át.

A tavalyi magas infláció miatt idén a biztosítók jellemzően 3 és 19 százalék közötti indexálást javasoltak ügyfeleiknek. Az indexálás célja, hogy a megtakarítás értéke ne csökkenjen. Nem minden szolgáltató ajánl választási lehetőséget.

A már meglévő drosztok harmadát még idén felújítaná a Budapesti Közlekedési Központ. A taxiügyintézéssel kapcsolatos feladatok 2024 elején kerültek a BKK-hoz.