Jó évet zárt, és majdnem kiheverte a pandémiát a budapesti repülőtér

Jó évet zárt, és majdnem kiheverte a pandémiát a budapesti repülőtér

Két év rekordveszteség után újra nyereséges évet zárt tavaly a Budapest Airport, így a vállalatnak sikerült a koronavírus-járvány ideje alatt felhalmozott súlyos veszteségből némileg lefaragnia.

A 2020-as és a 2021-es, azaz két, pénzügyi szempontból rendkívül nehéz évet követően a Budapest Airport 2022-ben egy kis levegőhöz jutott. A cég a tavalyi évben visszaépítette a koronavírus-járvány előtti utasforgalom 75 százalékát, a légi áruszállítás terén pedig évi 194 ezer tonnás árumennyiséggel rekordot döntött, és ezek az eredmények a 2022-es pénzügyi mutatókon is meglátszanak.

A tavalyi évben a vállalat nettó árbevétele 277,7 millió euró volt, ami több, mint a 2020-as és 2021-es évben összesen.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője így a tavalyi évet 76,6 millió euró nyereséggel zárta, és ennek köszönhetően sikerült a pandémia két éve alatt felhalmozott 198 millió eurós veszteséget 121 millió euróra lefaragnia.

A Budapest Airport az elmúlt évek kihívásai és a továbbra is fennálló súlyos anyagi veszteségek ellenére fenn tudta tartani a repülőtér folyamatos és biztonságos működését, és a szükséges anyagi, személyi és infrastrukturális beruházásokat meg tudta valósítani. A vállalat a tavalyi évben összesen 47 millió euró értékben hajtott végre infrastrukturális beruházásokat, így a fejlesztések értéke négy év alatt, 2022 év végére a 270 millió eurót (90 milliárd forintot) is meghaladta.

Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően a repülőtér több nemzetközi elismerést is kapott 2023 tavaszán: az utasok szavazatai alapján a budapesti légikikötőt választották Európa legjobb repülőterének, sorban tizedszer nyerte el a Skytrax régió legjobb repülőtere címet.

Az, hogy 2022-ben ilyen jó eredményt tudtunk elérni, munkatársaink és részvényeseink elkötelezettségének köszönhető. Célunk, hogy mindezt még tovább javítsuk, és teljes mértékben túljussunk a világjárvány üzletmenetünkre gyakorolt hatásán, és ugyanakkor folytassuk a repülőtér sikeres fejlesztését, amely Magyarország kapujaként az egész gazdaság szempontjából is kiemelten fontos – foglalta össze Kam Jandu, a Budapest Airport vezérigazgatója.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.