Visszaesett az gépjárművásárlás, de továbbra is inkább használt autót veszünk

Visszaesett az gépjárművásárlás, de továbbra is inkább használt autót veszünk

Kereslet előrejelző modellt készített a háztartások személygépkocsi vásárlásainak becsléséhez a GKI. A modell a lakossági bizalmi index adataira épül (melyek között gazdasági, pénzügyi, és megtakarítási várakozások is szerepelnek).

A Magyarországon elsőként forgalomba helyezett használt autók piaca volumenében több mint másfélszerese az új autók piacának. Ebben a szegmensben 2011 és 2018 között dinamikusan növekedtek az eladások, majd a 2019-es közel rekord év (139,9 ezer autó) után 2021-ben 116,9 ezer darabra esett az értékesítés. Elsősorban Nyugat-Európában, de Magyarországon is az újautók hiánya és áremelkedése következtében a lakosság jellemzően ritkábban cseréli autóját, illetve egy része újautó helyett fiatal használtautót vásárol.

2022 második negyedévében a használt autók eladása 5%-kal csökkent az előző negyedévhez képest, amely így ismét elmaradt a 30 ezres darabszámtól. Ugyanakkor, ha az előző év azonos időszakához képest nézzük, 5%-os növekedést láthatunk. A modell eredményei alapján a második félévben éves összehasonlításban mérséklődik a növekedés a használtautó piacon, mely 2023 első negyedévében csökkenésre vált.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.

A Budapesti Értéktőzsde idén is folytatta a hagyományt, és ismét összegyűjtött ötven magyar sikertörténetet. A sorozatban kilencedik kiadvánnyal immár 450 cégre nőtt a BÉT50-esek klubja.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe ismét felülteljesítő volt a héten. A BUX csütörtöki a történelmi csúcsát is megdöntötte. A vezető részvények felemás eredményeket értek el.