Rizshéjból és PET-palackból készült a versenyautók gumija

Rizshéjból és PET-palackból készült a versenyautók gumija

2022-ben is a Continental lett a teljesen elektromos Extreme E versenysorozat exkluzív gumiabroncs-beszállítója. Az Extreme E második generációs abroncsának már egyharmada újrahasznosított és megújuló nyersanyagokból készül.

A Continental új, nagy teljesítményű abroncsot fejlesztett ki a teljesen elektromos Extreme E versenysorozat második szezonjára, amely február 19-én és 20-án, a Desert X Prix sivatagi futammal vette kezdetét a szaúd-arábiai Neomban.

Az új modell fejlesztése során a Continental gumiabroncs-mérnökei és anyagszakértői amellett, hogy javítottak a teljesítményen, kiemelt hangsúlyt fektettek a fenntartható alapanyagok nagyobb arányára. A Continental így tehát a fenntartható anyagok felhasználása tükrében teljesen újratervezte a második generációs CrossContact Extreme E futófelület-keverékét és szövetvázát. Ez azt jelenti, hogy az új CrossContact Extreme E körülbelül egyharmada készül újrahasznosított és megújuló nyersanyagokból.

Az alkalmazott szilícium-dioxidot például a mezőgazdasági hulladékterméknek számító rizshéj hamujából nyerték ki.

Az újrafeldolgozott acél és korom mellett a Continental első ízben használ újrahasznosított PET-palackokból készült poliészter fonalat is a gumiabroncs vázában. A műanyag flakonok felhasználásának köszönhetően a CrossContact Extreme E-ben teljes mértékben kiváltásra került a hagyományos poliészter. A karkaszban, azaz az abroncs teherhordó vázában lévő poliésztert a Continental egyik együttműködő partnere újrafelhasználásra már nem kerülő PET-palackokból, köztes vegyi lépések nélkül, az ún. ContiRe.Tex technológiával állítja elő. Így mind a 30 abroncs, amelyet a Continental az Extreme E tíz résztvevő csapatának szállít, körülbelül 60 újrafeldolgozott PET-palackból származó újrahasznosított poliésztert tartalmaz. A technológi��t még ebben az évben integrálják a különféle prémium Continental abroncsok sorozatgyártásába is.

Sandra Roslan, az Extreme E versenysorozat felelőse a Continentalnál, biztos abban, hogy az abroncsfejlesztők erőfeszítései hatással lesznek a hagyományos abroncsok jövőjére is.

Az Extreme E-vel különösen extrém és egyedi körülmények között teszteljük legújabb technológiánkat és fejlesztéseinket. Az eredmények segítenek bennünket abban, hogy fenntartható megoldásokat vezessünk be sorozatgyártásunkba – emelte ki a szekember.

A valamennyi éghajlati zónában és terepviszonyok között is maximális teljesítményre optimalizált második generációs CrossContact Extreme E abroncsot a 2022-es szezon mind az öt versenyén használni fogják.

Az első szezon során megszerzett rengeteg új ismeretnek köszönhetően tovább tudtuk fejleszteni a CrossContact Extreme E következő generációját, és még nagyobb hangsúlyt fektettünk a fenntartható és újrahasznosítható anyagok használatára – hívta fel a figyelmet Nels von Schnakenburg, az Extreme E műszaki igazgatója a Continentalnál.

Az abroncs mérete, átmérője és szélessége ugyanakkor változatlan maradt (37 X 12,5 R 17, azaz 37 colos átmérő, 12,5 colos szélesség és 17 colos felni).

A technológiai vállalat a 2021-ben bemutatkozó off-road versenysorozat alapító partnere és exkluzív gumiabroncs-beszállítója. A bajnokság a világ legtávolabbi zugaiba is eljuttatja az elektromos meghajtású járművekkel űzött autósportot, hogy felhívja az autóversenyzés rajongóinak figyelmét az éghajlatváltozásra. A második Extreme E szezon küzdelmeit Európában online stream-en lehet követni de különböző tévétársaságok és műsorszolgáltatók közvetítik majd.

Magyarország 20 évvel ezelőtt csatlakozott az Európai Unióhoz. A csatlakozás évfordulóját évek óta futóversennyel ünneplik Budapesten, a rendezvényév évre rengeteg embert mozgat meg. A 20 kilométeres távot egyéniben és csapatban is teljesíteni lehetett.

A Budapesti Értéktőzsdén is érződött az egész Európára jellemző kedvezőtlen befektetői hangulat. A BUX eséséből a főbb részvények többsége is kivette a részét.