Kiderült mennyit költenek havonta bankkártyával a fiatalok

Kiderült mennyit költenek havonta bankkártyával a fiatalok

Alkalmanként átlagosan 4 ezer forintot költenek a magyar fiatalok bankkártyájukkal az üzletekben és különböző szolgáltatóknál.

Szeretnek bankkártyával vásárolni a fiatalok. Átlagosan havonta 66 ezer forintot költenek így az üzletekben, a különböző boltokban és szolgáltatók egységeiben a K&H reprezentatív felmérése szerint.

A részletes adatokból az látszik, hogy a 19-29 évesek egy-egy hónapban átlagosan 16 alkalommal vásárolnak a kártyájukkal. A megkérdezettek ötöde 10 ezer forint alatt, 15 százalékuk 11-20 ezer forint között költ.

A legtöbben – a válaszadók 29 százaléka – 21-50 ezer forintos havi kártyás költésről számoltak be. Megint 20 százalékos az 51-100 ezer forintos „ligába” tartozók aránya, 6 százalékuk pedig 200 ezer forint feletti összeget mondott.

A felmérés adatai szerint alkalmanként átlagosan 4 ezer forintért vásároltak a fiatalok a bankkártyájukkal. Ez fele annyi, mint az idei második negyedévben mért, teljes magyarországi piacot lefedő adat: átlagosan az egy bankkártyás belföldi vásárlás során 8048 forintot költünk.

A különbség érthető: a fiatalok többségének, - köztük a diákoknak – alacsonyabbak a bevételei

– ismertette Árva András, a lakossági szegmens marketing vezetője.
 
A felmérés szerint 25 százalékuk egy-egy vásárlás során 5 ezer forintnál kevesebbet költ bankkártyával, 21 százalékuknál ugyanez az összeg 5-10 ezer forint. A válaszadók majdnem ötöde azt mondta, nem tud jellemző összeget mondani, nagyon változó, mikor mennyi költ a kártyájával.
 
Árva András hozzáfűzte: A bankkártyás megoldás eleve kényelmes, de a digitalizált bankkártyák, az okostelefonos és okoseszközös fizetési megoldások térnyerése további lendületet adhat a kártyás költéseknek nemcsak a fiataloknál, hanem a többi korosztályban is.
 
A bővülésre az elmúlt időszak tendenciái alapján jó esély van: a K&H adatai szerint 2020 első 9 hónapjában a készpénzmentes fizetések száma – a járvány miatti különleges bővülésének köszönhetően – közel 3,4 millió tranzakció volt, az idén pedig ugyanebben az időszakban már 8,7 millió. Vagyis egy év alatt 158 százalékkal nőtt az okoseszközös vásárlások száma.

A borítókép forrása: Pixabay

Mozgalmasan, és pozitívan telt az év első hónapja a pesti parketten. A Budapesti Értéktőzsde vezető indexe, a BUX egy hónap leforgása alatt további 7,8 százalékos bővülést produkált.

A gasztronómia és a filozófia egyedi összjátékát vitte színpadra a Magyar Színház, január 31-től ugyanis felkerült a repertoárba A bor filozófiája. Hamvas Béla elmélkedése Istenről, a borról és az életről gondolatébresztő, mégis szórakoztató előadás formájában tárul a nézők elé.

A GKI és a Századvég is a fogyasztói bizalom minimális csökkenését mérte januárban, az üzleti szféra hangulatának mozgását azonban ellentétesen látja a két elemző cég. A konjunktúraindex mindkét esetben negatív tartományban van.