A Costa Coffee tavaly májusi bevezetésekor a Coca-Cola HBC Magyarország azt a vállalást tette, hogy az első 12 hónap alatt 20 százalékos piaci részesedést ér el a hazai kávépiac prémium szegmensében – ezt a célt sikeresen teljesítette is.
A hazai piacon folyamatosan nő a minőségi kávé iránti igény, ezzel párhuzamosan a piacon elmozdulás érzékelhető a funkcionális kávézástól az élménykávézás irányába.
Természetesen az otthoni kávézás, kávékészítés elengedhetetlen kelléke a kávéfőző vagy kávégép. A kávégépek piacán pedig hasonló tendenciák figyelhetők meg, mint a kávéértékesítésben: a vevők egyre nagyobb súlyt helyeznek a minőségi kávézásra és az ehhez szükséges eszközökre. Ez derül ki a kávégépek és kávéfőzők eladási adataiból is, hiszen az egyik legnagyobb hazai e-kereskedő, az eMAG Magyarország tapasztalatai szerint a magyarok kávéfőző eszközök terén is folyamatosan fejlesztik otthoni lehetőségeiket a pandémia kezdete óta: a beépített darálót is tartalmazó, automata eszpresszó kávéfőzők is kimagaslóan nagy forgalmat generálnak, de jelentősen megugrott a kapszulás kávéfőzők eladása is az eMAG-nál.
Egyre több fogyasztó választja a kényelmes kapszulás káv�� megoldást otthonra, de emellett a minőségi szemes kávébab értékesítés is nő Magyarországon - éppen e két kategóriában a legerősebb a Costa Coffee is, a 100 százalékban fenntartható, Rainforest Alliance minősítéssel rendelkező kávéival. A kapszulás kiszerelésű kávék azok számára is biztosítják az otthoni zamatos kávézást, akiknek esetleg nincs elég helyük a konyhában egy automata kávégép számára vagy szeretnének egy gombnyomásra állandó magas minőségű kávét fogyasztani. Az eMAG eladási számai szerint a kotyogós, illetve a karos eszpresszó-kávéfőzők visszaszorulnak, és a filteres kávégépekről is inkább a kapszulás vagy automata típusokra térnek át a magyar vásárlók, mert ezek használata a legkényelmesebb.
A szupermarket termékkategória beindítása óta sokan rendelnek tartós élelmiszereket, így kávét is az eMAG-ról. A cég adatai szerint a pandémia kezdete óta jelentősen nőtt mind a kávékapszulák, mind a szemes kávék értékesítése. Bár a piac legnagyobb szeletét továbbra is az őrölt kávék adják Magyarországon, a pár éve már erős növekedésben levő kapszulás és szemes szegmensek tovább nőnek. Ezt a növekedést támasztják alá az vállalat eladási adatai is: eszerint az értékesített kávék 52 százaléka a kapszulás, 31,5 százaléka pedig a szemes kávéból kerül ki, az őrölt kávé részesedése csupán 6 százalék. A magyar vásárlók egyértelműen a jobb minőségű otthoni kávéfogyasztás irányába mozdultak el az elmúlt egy évben, illetve még most, a járvány visszaszorulását követően is.
A Coca-Cola HBC Magyarország céljai között természetesen ott szerepel, hogy az otthoni fogyasztás mellett minél sikeresebben megvesse a lábát a HORECA szektorban is – a hotelekben, vendéglőkben, kávézókban – a „We’re serving Costa” albrand-del. A vállalat számára ebben a szegmensben is elsődleges a minőség, amit folyamatos képzésekkel és magas szervizszínvonal biztosításával tart fenn.