Már gyártják a Lánchíd új acél-pályaszerkezetét

Már gyártják a Lánchíd új acél-pályaszerkezetét

A régi vasbeton helyett acél pályalemezek kerülnek ​a felújítás során a Lánchídra. A csaknem 100 új acéltábla darabonként mintegy 6 tonnát nyom, a megújult híd összességében mégis könnyebb lesz.

A közelmúltban elkezdődött a Lánchíd pályaszerkezetének bontása, amely jelenleg is tart. Az elöregedett vasbeton pályalemezt felszeletelik és darabonként elszállítják. Mindeközben már legyártották a híd új acél-pályaszerkezetének első elemeit is Csepelen.

Az elöregedett vasbeton-pályaszerkezet helyére kerülő, úgynevezett ortotróp acéllemezek jelentősen könnyebbek elődeiknél. Ennek köszönhetően csökken a híd súlya, ráadásul az acél jobban kombinálható a történelmi Lánchíd megmaradó elemeivel is. Összesen 94 db ilyen ortotróp acél pályalemez készül. Egy átlagos pályatábla súlya mintegy 6 tonna, mérete pedig 3,4 x 7,3 méter, bár a tervek szerint készülnek még ezeknél is nagyobb egységek. Miután üzemi körülmények között ellátják őket egy réteg korrózióvédelmi bevonattal, az első új ac��lelemek a tervek szerint már a következő hetekben megérkeznek a Lánchídhoz.

Az új acél-pályatáblák beépítése elcsúsztatva követi majd a bontást és a Lánchíd megmaradó acélszerkezeteinek javítási és korrózióvédelmi munkáit. Az új pályaszerkezet elemeit közúton, különleges útvonalengedéllyel fogják a helyszínre szállítani.

A borítókép forrása: Nyirő Simon / BKK

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.