Már gyártják a Lánchíd új acél-pályaszerkezetét

Már gyártják a Lánchíd új acél-pályaszerkezetét

A régi vasbeton helyett acél pályalemezek kerülnek ​a felújítás során a Lánchídra. A csaknem 100 új acéltábla darabonként mintegy 6 tonnát nyom, a megújult híd összességében mégis könnyebb lesz.

A közelmúltban elkezdődött a Lánchíd pályaszerkezetének bontása, amely jelenleg is tart. Az elöregedett vasbeton pályalemezt felszeletelik és darabonként elszállítják. Mindeközben már legyártották a híd új acél-pályaszerkezetének első elemeit is Csepelen.

Az elöregedett vasbeton-pályaszerkezet helyére kerülő, úgynevezett ortotróp acéllemezek jelentősen könnyebbek elődeiknél. Ennek köszönhetően csökken a híd súlya, ráadásul az acél jobban kombinálható a történelmi Lánchíd megmaradó elemeivel is. Összesen 94 db ilyen ortotróp acél pályalemez készül. Egy átlagos pályatábla súlya mintegy 6 tonna, mérete pedig 3,4 x 7,3 méter, bár a tervek szerint készülnek még ezeknél is nagyobb egységek. Miután üzemi körülmények között ellátják őket egy réteg korrózióvédelmi bevonattal, az első új ac��lelemek a tervek szerint már a következő hetekben megérkeznek a Lánchídhoz.

Az új acél-pályatáblák beépítése elcsúsztatva követi majd a bontást és a Lánchíd megmaradó acélszerkezeteinek javítási és korrózióvédelmi munkáit. Az új pályaszerkezet elemeit közúton, különleges útvonalengedéllyel fogják a helyszínre szállítani.

A borítókép forrása: Nyirő Simon / BKK

A tatai Kollár Zsuzsanna egyetlen magyar nőként futhatott az olimpiai lánggal a párizsi ötkarikás játékok előtt. Az év egyik legfontosabb sporteseménye július 26-án kezdődik a francia fővárosban.

A spanyol labdarúgó válogatott története során negyedszer is Európa-bajnok lett, miután a berlini döntőben 2-1 arányban felülmúlta Anglia legjobbjait. Az Eb-n minden meccsét megnyerő Spanyolország megérdemelten múlta felül a sorozatban második döntőjét is elbukó angol csapatot.