Május vége óta közroller-felügyelő rak rendet Bécs belvárosában

Május vége óta közroller-felügyelő rak rendet Bécs belvárosában

Mivel a bécsi üzlettulajdonosok rendszeresen panaszkodtak a bejáratok és kapubejárók előtt keresztbe-kasul leállított vagy feldőlt közösségi rollerek miatt, a Bécsi Gazdasági Kamara és a Lime roller-felügyelőt állított szolgálatba. A „scooter sheriff” elviszi az útból a rosszul letett e-rollereket és figyelmezteti a felhasználókat, ha szabálytalanságot követnek el.

Habár az osztrák főváros 2019 végén kilenc pontos csomagot dolgozott ki a közösségi e-rollerek használatával kapcsolatos problémák enyhítésére, a Bécsi Gazdasági Kamaránál ezután is folyamatosan panaszkodtak rájuk a bécsi boltosok. Főleg a belvárosi üzletek tulajdonosainak szemét szúrták a feldőlt vagy a járdán szanaszét leállított e-rollerek, amelyek nemcsak az üzletek és épületek bejáratát torlaszolták el, de balesetveszélyesek is voltak.

A Bécsi Gazdasági Kamara 1. kerületi tagszervezete és a Lime szolgáltató éppen ezért 2021. május végén közroller-felügyelőt állított szolgálatba Bécs belvárosában. A „scooter sheriff” a két hónapos tesztidőszak alatt a forgalmasabb napokon – keddenként, péntekenként és szombatonként – járőrözik: felállítja az eldőlt kétkerekűeket, áthelyezi a szabálytalanul leállított rollereket és figyelmezteti a felhasználókat, ha szabálytalanságokat követnek el. A Gazdasági Kamara célja a közroller-felügyelő bevezetésével, hogy megmutassa, „létezik olyan megoldás, amelyik mindegyik fél számára elfogadható”. Két hónap után kiértékelik a projektet és az eredmények függvényében döntenek a folytatásról.

Bécsben jelenleg hat közösségi e-roller szolgáltató működik egyenként maximum 1500 járműves flottával. A Lime 2018 szeptemberében lépett be az osztrák főváros piacára, jelenleg mintegy 1400 e-rollerből és e-kerékpárból áll a járműparkja. Piacra lépése óta kétmillió utat és több mint 3,5 millió kilométert tettek meg a turisták és a bécsiek az e-rollereivel és biciklijeivel.

A borítókép forrása: Florian Wieser / © Bécsi Gazdasági Kamara

A Budapesti Közlekedési Központ igyekszik mindent megtenni annak érdekében, hogy kiszolgálja az utasok igényeit és megfelelő számú Mol Bubi kerékpárt biztosítson az egyes gyűjtőállomásokon. Azonban ehhez arra is szükség van, hogy a közlekedők mindig csak a kijelölt gyűjtőállomásokon rakják le a kerékpárokat. A szétszórva hagyott biciklik hiányoznak a rendszerből, ami felhasználói, üzemeltetési és városképi szempontból is gondot okoz. A BKK bevezette korábban az 5000 forint elszállítási díjról szóló intézkedést, most pedig nyereményjátékot hirdetett meg, hogy minden bicikli a helyére kerüljö...

A világ tőzsdéihez hasonlóan a Budapesti Értéktőzsde részvényindexe is hatalmasat zakózott a héten a szerdai események hatására. A BUX 9,17 százalékot veszített értékéből egy hét alatt, a vezető részvények is mind jelentős eséssel zártak.