Az új EFB rendszerben minden Wizz Air pilóta egy iPadet kap, amelyen megtalálhatók lesznek a szükséges dokumentumok, illetve a repülési előkészületekhez, valamint a repüléshez szükséges alkalmazások. Az újítás további előnye, hogy ezentúl a pilóták rendelkezésére álló információk és a repülési utasítások is valós idejűek lesznek.
Az EFB-re való átállás pozitívan hat majd a Wizz Air ökológiai lábnyomának, valamint szén-dioxid-kibocsátásának további csökkentésére is. Az új megoldásnak köszönhetően a légitársaság nem csupán évente mintegy hatmillió papírlapot takarít meg – ami több mint hatszáz fa megmentésének felel meg –, a pontosabb repüléstervezésnek és a súlymegtakarításnak hála, az üzemanyag-fogyasztás is jelentősen csökkenni fog.
A repülési tervek közvetlenül az indulás előtt újraszámításának lehetősége, illetve annak repülés közbeni optimalizálása, évente 4500 tonna üzemanyag megtakarítását eredményezi, csökkentve az üvegházhatású gázok kibocsátását, több mint 14 000 tonnával. Ez a mennyiség évente 180 000, 80 kilogrammos utas súlyának, azaz 750 darab 239 üléses A321neo repülőgép súlyának felel meg.
A Wizz Air a zökkenőmentes átálláshoz e-tréningeket biztosít a pilótáknak. Az új megoldás bevezetésének és a papírok, a pilótafülkéből való eltávolításának céldátuma ez év vége.
„A WIZZ-nél törekszünk arra, hogy a legzöldebb légitársaság legyünk, amit az ökológiai lábnyomunk folyamatos csökkentésével igyekszünk elérni. Az új EFB rendszer bevezetése egy fontos lépés, melynek segítségével tovább csökkentjük szén-dioxid kibocsátásunkat. A kinyomtatott papírok mennyiségének köszönhetően csökken a fedélzetre vitt súly, redukálva az elégetett üzemanyagot és biztosítva az alacsonyabb fogyasztást. Ezen felül az EFB által csökkentett költségek hozzájárulnak ahhoz, hogy a Wizz Air továbbra is az iparág legalacsonyabb viteldíjait kínálhassa. Ez egy újabb bizonyítéka a működés optimalizálása iránti elkötelezettségünknek” – mondta Gerben Bondt, line training kapitány és EFB- solution architect.