Az felmérés során – amelynek nem része a multinacionális vállalatok köre – azt vizsgálta a GKI, hogy milyen hatással van az irodapiacra, azon belül a vállalati irodaterületek megoszlására a koronavírus-járvány.
A válaszokból kiderült, hogy egy átlagos magyar, nem multinacionális vállalat 129 négyzetméter irodaterületet birtokolt 2021 márciusában. A mikróvállalkozások esetén az átlag 66 négyzetméter, a kisvállalatoknál 140 négyzetméter, a középvállalatoknál 298 négyzetméter, a nagyvállalatok esetében pedig 509 négyzetméter. Az irodaterület kétharmada (70 százaléka) a vállalkozások tulajdonában áll, és alig harmada (30 százaléka) bérelt. Ugyanakkor a közép vállalatok esetében a bérelt irodaterület aránya 41 százalék, míg a mikróvállalatok esetében pedig csupán 23 százalék. A vállalat tulajdonában álló irodaterületek a mikróvállalkozások és a kisvállalatok esetében nagyobbak, mint a bérelt területek, míg a közép- és nagyvállalatok esetében ennek az ellenkezője igaz.
A következő egy év során a bérelt irodaterülettel rendelkező vállalatok 94 százaléka nem tervezi, hogy változtat a meglévő bérleményén, 4 százalékuk tervezi csökkenteni és csupán 1 százalékuk tervezi növelni. A saját tulajdonú irodaterülettel rendelkező vállalkozások esetén a vállalatok 92 százaléka nem tervez változtatni a meglévő területén, 3 százalékuk csökkenteni és 5 százalékuk növelni tervezi azt. Ez arra enged következtetni, hogy a járvány hatására annak lecsengése után a kkv-k és a hazai nagyvállalatok csökkenteni tervezik a távmunkát.