A „Nő legyezővel” Gustav Klimt valószínűleg utolsó, nagyrészt befejezett festménye, ezért eszmei és kulturális értéke egyaránt felbecsülhetetlen. A művész alkotói pályájának utolsó szakaszából származó mű valószínűleg még ott volt a vásznon Klimt halálakor, 1918-ban, utoljára pedig 1920-ban volt látható a Bécsi Iparművészeti Múzeumban. A műalkotás későbbi sorsa rejtélyesen alakult.
Jelenlegi ismereteink szerint a festmény az 1920-as évek után valószínűleg a svájci Böhler család birtokában volt, majd 1950-ben a híres osztrák műgyűjtő, Rudolf Leopold tulajdonába került. Leopold adósságai miatt később túladott a képen, amelynek holléte ezután sokáig ismeretlen volt. A '90-es években a műkincs már Amerikában bukkant fel: 1994-ben 9,3 millió euróért kelt el egy New York-i árverésen. A hatóságok akkor a kiviteli engedély állítólagos hiánya miatt nyomozást indítottak, de az eljárást leállították, mert az érintetteket nem sikerült felkutatni. A jelenlegi birtokos előtt a festmény előélete ismeretlen volt. Hogy a képet ilyen körülmények között mégis el lehetett hozni Ausztriába és egy kiállítás keretében meg lehet majd tekinteni, annak köszönhető, hogy az osztrák kormány védettséget ígért a tulajdonosnak a kiállítás idejére.
Azt, hogy a kép kit ábrázol, nem lehet pontosan tudni. Szakértők úgy vélik, nem a korabeli B��cs egyik ismert nőalakjáról van szó - ahogyan az a többi festmény esetében gyakran előfordul -, inkább egy modell lehetett az illető, akit Klimt gyakran festett le tanulmányaihoz.
A Belvedere palotában 2020. március 25. és 2021. február 13. között látható „Nő legyezővel. Gustav Klimt utolsó művei” című kiállítás két részre oszlik. A művet először más befejezetlen Klimt-festményekkel összefüggésben mutatják be, majd október elején új összeállítás következik, amely az ázsiai művészet Klimt kései művészetére gyakorolt hatására összpontosít.