Felemásra sikerült a múlt év a személyi kölcsönöknél. A korábbi években tempósan bővülő teljes magyarországi piac tavaly – az előző évhez képest – 40 százalékkal zsugorodott, a K&H azonban ennél jóval visszafogottabb, fele akkora csökkenést könyvelt el.
A szűkülő piacon ennek ellenére az online csatorna szerepe még jobban felértékelődött. A személyi kölcsön iránt érdeklődő ügyfelek még nagyobb arányban választották az online megoldást: 2020-ban az igénylések több mint 50 százalékát adták be a K&H e-bankján vagy mobilbankján keresztül, szemben az egy évvel korábbi 33 százalékkal.
„Az online személyi kölcsönt keresők körében igény mutatkozott arra, hogy digitálisan megköthessék a törlesztési biztosítást is. A K&H Biztosító március 8-tól elérhetővé tette a biztosítást az elektronikus csatornákon, az e-bankban és a mobilbankban is. Így a személyi kölcsönt igénylők egy kattintással kérhetik az extra biztonságot a törlesztésükhöz” – mondta Székely Pálma, a K&H Biztosító életbiztosításokért és saját értékesítési csatornákért felelős vezetője.
A személyi kölcsönökhöz nyújtott törlesztési biztosítás váratlanul előálló, egészségügyi és anyagi problémák esetén nyújt segítséget, amennyiben a biztosított egy esetleges balesetből eredő 50 százalékot meghaladó maradandó egészségkárosodást szenved, esetleg életét veszti balesetből vagy betegségből kifolyólag, akkor a K&H Biztosító kifizeti a teljes fennálló tartozást. Amennyiben a biztosított munkanélkülivé vagy keresőképtelenné válik (betegségből, balesetből kifolyólag), akkor a biztosítótársaság maximum 10 hónapra átvállalja az esedékes törlesztőrészleteket.
A törlesztési biztosítás iránti igény 5 százalékkal növekedett az elmúlt egy évben, ezért fontos, hogy könnyedén, biztonságosan, fizikai jelenlét nélkül is elérhetővé váljon.