Befejeződött a tetőszerkezet építése a Nyugati pályaudvar csarnokánál

Befejeződött a tetőszerkezet építése a Nyugati pályaudvar csarnokánál

A Nyugati pályaudvar műemlék-épülete több lépésben születik újjá. A megújult csarnoképületet tanévkezdéskor birtokba vehetik az utasok. A MÁV kormányzati és uniós források segítségével további utasforgalmi fejlesztéseket és akadálymentesítési beavatkozásokat végez.

A Magyar Építő Zrt. kivitelezésében a csarnok tetőszerkezet-építése befejeződött, a csarnokbelsőben található 26 méter magas térállványt elbontották és folytatják a további építési munkákat. Jelenleg a héjazat építésén dolgoznak a szakemberek, a restaurátorok végzik a főpárkány felújítását. A tetőszerkezettel megújul a csarnok belső világítása is, megkezdődött az új világítótestek beépítése. A tető bevilágítására szolgáló üvegezés elkészültével, most a bazilikális ablakok ragasztott, biztonsági üvegezése zajlik. A hat toronytetőből négy csúcsdísz már a helyére került az eredeti pompájában. A főhomlokzat díszműbádogos konzolainak gyártása befejeződött, azokat folyamatosan helyezik vissza eredeti helyükre.

Fotó: MÁV

A projekt keretében megújul 8200 négyzetméteren a vágánycsarnok teteje, a csatlakozó üvegszerkezetek, a pénztárcsarnok, a gyorsétterem, illetve hat homlokzati torony is. Az épület mindkét végén, összesen 2200 négyzetméteren teljesen új lesz az üveg függönyfal, valamint megtörténik az állomásépület többi, eddig fel nem újított tetőszakaszának javítása. Átépül részben a csapadékvíz-elvezetés, továbbá új utastájékoztatási rendszert és a vágánycsarnokban felsővezeték-hálózatot alakítanak ki. A MÁV kormányzati és uniós források segítségével saját beruházásban fontos utasforgalmi fejlesztéseket, utasáramlási és akadálymentesítési beavatkozásokat végez. A teljes aszfaltozott járófelület cseréje megvalósul és új, modern digitális utastájékoztatás épül ki.

Fotó: MÁV

A pályaudvar aluljárójában a világítási rendszer teljes felújításával, a beázási problémák megszüntetésével, majd az álmennyezet újjáépítésével megújulnak keresztalagút utasforgalmi terei, növelve az utaskomfortot. Az akadálymentes közlekedés biztosítása érdekében, a pályaudvar gyalogos aluljáróját és a váci vágányokkal szembeni üveges várórészt, az úgynevezett hidegvárót összekötő és jelenleg nem működő liftet kicserélik. A pályaudvar Teréz körút felőli akadálymentes megközelítésére új rámpa kerül kialakításra, az Örökségvédelmi Hatósággal egyeztettek szerint. A pályaudvar területén, a csarnokban a vakok és gyengén látók számára vezető-, úgynevezett taktilis sáv készül, aminek megtervezésében a Magyar Vakok- és Gyengénlátók Országos Szövetsége nyújtott segítséget. Ezen taktilis sáv elhelyezése a teljes pályaudvaron több ütemben valósul meg, várhatóan 2022 évi befejezéssel.

Egy év alatt 17 százalékkal drágult a garázsok átlagára Magyarországon, ezzel elérve a 9 millió forintot. Bérelni sem feltétlenül olcsó, a drágább fedett autóbeállók áráért akár már egy garzont is lehetne bérelni.