Indul az utascentrum felújítása a keleti pályaudvaron

Indul az utascentrum felújítása a keleti pályaudvaron

Megkezdődhet az utascentrum építése az évente közel 11 millió embert fogadó, 137 éves Keleti pályaudvaron, mert eredményes a nyílt kiviteli közbeszerzési eljárás, és a kialakításhoz szükséges források rendelkezésre állásáról is megszületett a kormánydöntés. Az előkészületi munkálatok hamarosan indulnak, a látványos kivitelezés tavasszal veheti kezdetét.

A várhatóan év végéig tartó munkákat követően, a fejlesztés az utasok eddiginél komfortosabb kiszolgálását teszi lehetővé: egy helyen lesz lehetőség a menetjegyváltással, a belföldi vagy akár nemzetközi utazással kapcsolatos ügyek intézésére, és akadálymentesen lehet majd megközelíteni a pályaudvart az aluljáró szint és a vágánycsarnok közti mozgólépcsőn vagy liften. A MÁV szakemberei által megtervezett és a Budapest Fejlesztési Központtal együttműködve előkészített, közel 1,6 milliárd forint értékű beruházás a kormány és az Európai Unió finanszírozásával valósulhat meg.

Az akadálymentesített utascentrum a peronszint alatt, a jelenlegi belföldi pénztárak és a pénztárak előtti terület teljes átépítésével valósul meg több mint 1542 négyzetméteren. A 200-250 négyzetméteres ügyféltérben 9 új pénztári és 2 új ügyfélszolgálati pultot alakít ki a vasúttársaság, amelyek közül az egyik mozgássérült munkavállalók számára lesz kialakítva. A belföldi és nemzetközi menetjegy-értékesítésen túl az utascentrum területén működik majd az információs és az ügyfélszolgálati iroda, és egy szolgáltatásértékesítő iroda is az utasok rendelkezésére áll, ahol a csoportos utazásokkal kapcsolatos igényeket lehet intézni. A közlekedési, várakozási terek, a gyereksarok és a biztonsági őr pultja is az utascentrumban kap helyet.

A menetjegyváltási idő csökkentése a MÁV kiemelt céljai között szerepel, ezért az utasok gyorsabb kiszolgálása érdekében ügyfélhívó irányítja majd a megfelelő munkaállomáshoz a várakozó utasokat. A pályaudvaron 18 jegykiadó automata fogja szolgálni a gyorsabb jegyváltást, többségük az utascentrumban és környékén lesz megtalálható, de működnek majd a vágányoknál is. Az ügyféltérben központilag vezérelt, modern és látványos utastájékoztatási kijelzőket helyeznek el, és a pályaudvaron megszokott hangosbemondó is informálja az ügyet intéző vagy vonatindulásra váró utasokat. 

Mozgólépcső és lift is épül annak érdekében, hogy az utasok kényelmesen és akadálymentesen közelíthessék meg a metrót és a peronokat. Az utascentrumon kívül, de annak közelében pedig csomagmegőrzőket helyeznek el. A vasúttársaság dolgozóit is számos, az utasok számára láthatatlan, de a mindennapi pontos és hatékony munka érdekében szükséges fejlesztés szolgálja az utascentrumhoz tartozó háttérirodákban.

A közel 1,6 milliárd forint értékű beruházást a kormány és az Európai Unió Kohéziós Alapja társfinanszírozza; a munkákat a HC Építő Kft. és a Variabau Vegyesprofilú Építőipari és Kereskedelmi Kft. végzi.

(A borítókép forrása: MÁV)

Szimbolikus kereskedésindító csengetéssel ünnepelte a közelmúltban részvényei tőzsdei bevezetését a Kermann IT Solutions Nyrt. A vállalat papírjaival a Budapesti Értéktőzsde Xtend kategóriában lehet kereskedni.