Online él tovább az ünnepi vásár

Online él tovább az ünnepi vásár

Elindult a budapestikaracsony.hu weboldal, ahol online várják az érdeklődőket a Budapesti Adventi- és Karácsonyi Vásár kiállítói. A Budapest Brand Nonprofit Zrt. kampányának fő célja a kialakult járványhelyzet alatt a hazai tárgyalkotó kultúra támogatása, a kézművesek és a vásárlóközönség összekapcsolása. A kezdeményezésben összesen hat kategóriában, közel ötven alkotó vesz részt.

A Budapesti Adventi- és Karácsonyi Vásár évtizedek óta a fővárosi adventi időszak fénypontja, amely során évente közel nyolcszázezer látogató válogatott a hazai kézművesek termékeiből. Tavaly a Ryanair légitársaság a budapesti karácsonyi vásárt Európa legjobb ünnepi forgatagai közé választotta, idén azonban a járványhelyzet miatt a karácsonyi vásárokat nem tartják meg a Budapesten, ezért a főváros turisztikai szervezete egy rendhagyó online platformmal segíti a Magyar Kézműves Szövetség mestereit, iparművészeit és kézműveseit az ünnepek előtt. Az alkotókról weboldalunkon rövid leírás, fényképek és elérhetőség várja a látogatókat, hogy mindenki megtalálhassa a készítőt, és munkái között a számára megfelelő terméket, ajándékot.

A hazai kézműves- és kreatívipar támogatása talán még soha nem volt ennyire fontos, mint most. Komolyan vesszük a koronavírus-járvány következtében kialakult problémákat, ezért a Budapesti karácsony kampányunk során arra kérjük a lakosságot, hogy hazai kézműves alkotóktól, iparművészektől válasszanak ajándékot az idei ünnepekre, ezzel is támogatva őket. Kis ajándék is nagy segítség kézműveseknek” – emelte ki Faix Csaba, a Budapest Brand Nonprofit Zrt. vezérigazgatója.

A több mint két évtizede működő emblematikus adventi vásáron többnyire a Magyar Kézműves Szövetség tagjai kínáltak egyedi alkotásokat a szakmai zsűri válogatása alapján. „Vásárlóink szeretnek találkozni velünk, és hazavinni egy kis emléket az otthonukba. Idén rendhagyó módon, főleg az online térben várjuk vevőinket, hogy megismerjék a hazai kézműves mesterségeket. Folyamatosan ötletajánlóval jelentkezünk a Magyar Kézműves Szövetség facebook oldalán is, hogy megismerjék a „nagy mesterségeket”, amely nem könnyen tanulható, apáról fiúra szállt örökség. Ne feledjék, a kézművesség az érték!” – emelte ki Szabó Kata, a Magyar Kézműves Szövetség elnöke.

A budapesti karácsonyi kampány során a Szövetség tagjaival egy kisfilm is készül, melyben kinyílnak a műhelyek és bemutatják a szakma érdekességeit. A videóban bemutatkozik többek között a több generációs 1878 óta működő Kovács Kékfestő családi manufaktúra Panákné Kovács Mária és lányai Annamária, valamint Veronika, majd szintén a nagy múltú K. Nagy György fazekas mutatja be a tradicionális kerámia edények készítésének folyamatait. A bőrdíszműves szakma szépségéről pedig Pankotai Csaba mesél.

A Budapesti karácsony honlapján találkozhatunk bábkészítővel, de a bőr-, fa-, fém-, papír-, üvegműves, keramikus, méhész, textil, tűzzománc-, szappankészítő és a virágkötő szakmák képviselőivel is.

A négy adventi héten Mautner Zsófia szakács, gasztroblogger, Bombera Krisztina újságíró, Szabó Kata, a Magyar Kézműves Szövetség elnöke és Faix Csaba, a Budapest Brand Nonprofit Zrt. vezérigazgatója is népszerűsítik közösségi média felületeiken a jótékonysági kampányt és a kézművesek egyedi termékeit.

(A főkép forrása: Budapest Brand)

Napjainkban egyre szélesebb vállalati körökben téma a dolgok internete (Internet of Things, azaz IoT). Ez nem csupán egy felkapott trend, a segítségével egy gyártóvállalat ma már lényegesen célirányosabban, olcsóbban, csökkentett állásidővel és kevesebb meghibásodással termelni.

A világon elsőként teljesítette vegyespáros az egyik legkeményebb sarkvidéki kihívást. Vámos Nóra Rakonczay Gáborral 30 nap alatt, 560 kilométeren át, hóban, viharos szélben, átlagosan mínusz 20 fokban, szánjukat maguk után húzva, hihetetlen akaraterőről és kitartásról tanúbizonyságot téve valósította meg az Eisberg Grönland síexpedíciót.