Jó bor: Neked melyik?

Jó bor: Neked melyik?

Indul a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) „JÓ BOR” edukációs kampányának második szakasza, amely az elsőhöz hasonlóan a fiatalokat, kezdő borfogyasztókat célozza meg és új tartalmakkal hívja fel a figyelmet a minőségi magyar borfogyasztásra.

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa 2020. november 2-től indítja el a második „JÓ BOR” kampányát, amellyel továbbra is a fiatal felnőtteket (20-35) ösztönözi a minőségi magyar bor tudatos és mértékkel való fogyasztására. Az edukáció szükségességére a HNT országos kutatásának eredménye hívta fel a figyelmet, mely szerint a magyar fiatalok borral kapcsolatos tudása hiányos és a minőségi borélvezet nem feltétlenül jellemző esetükben.

Az edukációs kampányt megelőző felmérés részletesen vizsgálta a magyar fiatalok borral kapcsolatos gondolkodásmódját, magatartását. A kutatás eredményei világosan rámutatnak arra, hogy új eszközökkel és új csatornákon kell megszólítani a fiatalokat és segíteni a tájékozódásukat a magyar borok világában. 

A kampány fő platformja továbbra is a magyarborod.hu, amely segít eligazodni a magyar borok világában számos edukatívan szórakoztató próbatétellel, amelyek Herczeg Ágnes borszakértő szakmai útmutatásával valósultak meg. A bővített tartalomnak köszönhetően a fiatalok választ kaphatnak arra, hogy mi pontosan az aszú, mi adja a különleges ízvilágát, mit jelentenek a „puttonyszámok” és mit értünk eszencia alatt. De a téli időszak közkedvelt italából, a forralt borból is inspirálódhatnak és kipróbálhatnak néhány különleges receptet, mint a Fehér mézes-almás fahéjas verzió. A megszerzett boros tudás tesztelésére pedig az egyedi fejlesztésű memóriajáték ad lehetőséget. 

A hathetes kampánynak outdoor, rádió, print és digitális lába is lesz. A hangsúly ismét a digitális jelenléten lesz: legnagyobb fókuszban az Instagram és Tiktok, ahol a hirdetések mellett számos influencer népszerűsíti a kampányt és a magyar bor fogyasztását, többek között olyan véleményvezérek mint Diaz (Wellhello), Gyarmati Panka, vagy Gelencsér Tímea. A kampány saját Facebook oldalán pedig öthetes nyereményjáték indul, melyen értékes borcsomagok kerülnek kisorsolásra. 

A szőlészetben és borágazatban stratégiai fontosságú magyar szőlőfajták és bortípusok az évzáró kampányban hangsúlyos szerepet játszanak, így többek között az Irsai Olivér, az Olaszrizling, a Kadarka, a Kékfrankos, a pezsgő és az aszú. Azért, hogy ezeket minél többen megkóstolják, együttműködés indul az Auchannal. Az áruházlánc húsz üzletében a kampány tematikájához igazítva hétről hétre kiemelt kihelyezéseket kapnak ezek a magyar borok, hogy ezzel is felhívja az Auchan a figyelmet a minőségi, hazai borválasztásra és vásárlásra.

Napjainkban egyre szélesebb vállalati körökben téma a dolgok internete (Internet of Things, azaz IoT). Ez nem csupán egy felkapott trend, a segítségével egy gyártóvállalat ma már lényegesen célirányosabban, olcsóbban, csökkentett állásidővel és kevesebb meghibásodással termelni.

A világon elsőként teljesítette vegyespáros az egyik legkeményebb sarkvidéki kihívást. Vámos Nóra Rakonczay Gáborral 30 nap alatt, 560 kilométeren át, hóban, viharos szélben, átlagosan mínusz 20 fokban, szánjukat maguk után húzva, hihetetlen akaraterőről és kitartásról tanúbizonyságot téve valósította meg az Eisberg Grönland síexpedíciót.