A Magyar Nemzeti Bank a karácsonyi időszak közeledtével indította útjára új, Családi Zöld Pénzügyek programját, mellyel arra kívánja felhívni a figyelmet, hogy a pénzügyek tudatos kezelése egyben a fenntarthatóságot is szolgálja. A Pénzügyi Navigátor honlapon elérhető ökolábnyom-kalkulátorral kiszámítható az egyéni fogyasztási szokások környezetre gyakorolt hatása, emellett számos praktikus, környezet- és pénztárcabarát tanács, gyakorlati információ is olvasható a felületen.
Elindult a budapestikaracsony.hu weboldal, ahol online várják az érdeklődőket a Budapesti Adventi- és Karácsonyi Vásár kiállítói. A Budapest Brand Nonprofit Zrt. kampányának fő célja a kialakult járványhelyzet alatt a hazai tárgyalkotó kultúra támogatása, a kézművesek és a vásárlóközönség összekapcsolása. A kezdeményezésben összesen hat kategóriában, közel ötven alkotó vesz részt.
Az elmúlt hetekben Pallas Athéné Könyvkiadó két újabb könyve jelent meg. A kreatív gondolkodás készségeit bemutató kötet alkotóként és magánemberként is hasznos tudással vértezi fel az olvasót. A mesterséges intelligenciáról szóló mű pedig – a kiadó korábbi, hasonló témájú könyvéhez képest – egy újabb szemszögből közelíti meg ezt az igen aktuális területet.
"Bécs és Budapest párhuzamos városképei a 20. századból" címmel nyílik online kiállítás a Tértár Műhely szervezésében. A tárlat a két főváros urbanisztikai összehasonlítását követi végig az első világháborút követő időszaktól a 70-es évekig, fekete-fehér városfotókkal illusztrálva.
Már több ezren kitöltötték azt a kérdőívet a Sokk a rovar Facebook-oldalon, amelynek adataiból elkészítik az első magyar rágcsálótérképet. Az egerek és a patkányok nemcsak a ház körül okoznak kellemetlenséget, hanem veszélyes betegségeket is terjeszthetnek, és akár jelentős a gazdasági kárt is képesek okozni az agráriumban.
2020. november 25-én online került megrendezésre a Szakkollégiumi Kautz Konferencia. A győri Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Közgazdász Szakkollégiumának immáron huszonharmadik ilyen jellegű konferenciáján a koronavírus okozta társadalmi kihívások szolgáltatták a központi témát. A cikkben ezekből az előadásokból szemezgettünk.
Karácsonyi hiánycikké vált tavaly az Erős Pistás szaloncukor, és az óriási érdeklődést látva a kecskeméti Univer Product az idén már országosan forgalomba hozta. Újdonságként a lágyan csípős szaloncukrok mellé tett sokkal karakteresebb Haragos Pista változatot is. Így a bátrabbak kipróbálhatják, milyen az, amikor Erős Pista extra csípős rokonával beveti a szupererőt.
Az e-kereskedelem elterjedésének köszönhetően évről évre egyre többen döntenek úgy, hogy a bolti sorban állás helyett az internetről rendelnek ajándékot karácsonyra. Ráadásul idén, a koronavírus-járvány közepén, a webshopokból vásárlók száma exponenciálisan növekszik. Az ünnepek közeledtével felmerül a kérdés: időben ide fognak érni a karácsonyi ajándékok? Meddig adhatóak le úgy a rendelések a távol-keleti, európai és a magyar webshopokban, hogy a csomagok megérkezzenek a karácsonyfa alá?
A középiskolás korosztály számára hiánypótló, öko- és pénzügyi tudatosságot fejlesztő mobilalkalmazást készített a Pénziránytű Alapítvány. A Zöldiránytű segítségével a fiatalok a hétköznapi döntéseiket és hosszabb távú céljaikat érintő kérdésekben kaphatnak pénzügyi- és környezettudatosságukat fejlesztő tippeket, tanácsokat, jó példákkal fűszerezett friss és gyakorlatias útmutatást.
A Pécsi Tudományegyetemen hagyomány, hogy a tanév elején kihirdetik, mely borok viselhetik egy éven át a PTE Bora kitüntető címet. Idén az ünnepélyes díjátadó a vírushelyzet miatt elmaradt, de a borok az ősz folyamán forgalomba kerültek: egy villányi cabernet sauvignon és egy pécsi cirfandli lett a kiválasztott.