GazMag

Nagyot gyorsul a net az iskolákban

Közel féltucat baranyai iskolában lesz nagysebességű internetkapcsolat ősztől a Vannet technológiájával. Az állami fejlesztési program célja a digitális tananyagok elterjesztése és az oktatási célú WIFI-hálózatok elérése. A kormány által elfogadott Digitális Oktatási Stratégia többek között azt is tartalmazta, hogy a 100-500 fős intézményekben legalább 100 Mbps sebességű internetkapcsolatra van szükség. Ez a szám a nagyobb feladatellátási helyeken még komolyabb: azaz 1 Gbps sávszélességet kell biztosítani. Ahhoz, hogy ezeket a vállalásokat teljesíteni lehessen, jelentős infrastruktúra-fejlesztésre van szükség az intézményekben. A projekt olyan iskolákat érint országszerte, ahol a digitális tananyagok fejlesztésével és a napi pedagógiai gyakorlatba történő bevezetésével foglalkoznak. Baranya megye déli részén a Vannet közreműködésével zajlik a hálózatfejlesztés. A Vannet az MVM NET Zrt. alvállalkozójaként vesz részt a projektben. Az MVM NET kimagasló megbízhatóságú hálózatán kritikus rendelkezésre állást igénylő távközlési szolgáltatásokat biztosít elsősorban az MVM Csoporton belüli, állami, illetve nagykereskedelmi ügyfelei számára. A Vannet a műholdas internetszolgáltatás hazai piacvezetője, de emellett más technológiákat is kínál ügyfeleinek. „Az iskolák bekötésekor főleg mikrohullámú és optikai kábeles technológiát használunk, amelyek rendkívül megbízhatóak. Kiépítjük az intézményeken belüli hálózati berendezéseket és csatlakoztatjuk a majdani elsődleges szolgáltató, az MVM NET Zrt. gerinchálózatához. A megnövelt sávszélesség igazi minőségi ugrás lesz a tanároknak és a diákoknak egyaránt – méghozzá a tanév első napjától” – mutatta be a projektet Lengvárszky Szabolcs, a Vannet telekommunikációs szakértője. Az Európai Unió és Magyarország Kormánya támogatásával megvalósuló, az intézmény-fenntartókkal egyeztetett, általuk elfogadott digitális oktatási infrastruktúra-fejlesztést az állami tulajdonú Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) irányítja. A munka előkészítése az év elején indult. A kész bekötéseket az őszi iskolakezdésre mindenhol át is adják.

Műanyagmentes Július a GazMag-nál

Július elsejével kezdetét vette a Műanyagmentes Július kezdeményezés. A mozgalom 2011-ben Ausztráliában indult el először, azóta minden évben meghirdetésre kerül, és egyre inkább globálissá válik, az előző évben már közel 170 országból voltak résztvevők. Az idei évben a GazMag szerkesztősége is csatlakozik a kezdeményezéshez. A tervek szerint a szerkesztőség munkájához kapcsolódó tevékenységek során szeretnénk nullára redukálni a műanyahasználatunkat, és a szerkesztőség tagjai, valamint olvasóinkat is arra biztatjuk, hogy a hétköznapok során is igyekezzenek csökkenteni a fölösleges műanyag-hulladék felhalmozását. Arról, hogy szerkesztőségünk júliusa mennyire műanyagmentes, igyekszünk folyamatosan beszámolni.

Izgalmakkal teli Shell Eco-marathon versenyt tudhatnak maguk mögött a magyar diákok

Idén három magyar csapat vágott neki az immár 35. alkalommal megrendezett diákinnovációs versenynek, hogy egy teljesen új pályán mérje össze autóépítési tudását a kontinens legjobbjaival. Az ötnapos verseny során a csapatok azon dolgoztak, hogy minél messzebbre jussanak el 1 kWh energiával vagy 1 liter üzemanyaggal.   A 2019. július 1-5. között megrendezett Shell Eco-marathon Europe 2019-en összesen 28 ország 140 csapata sorakozott fel a rajtvonalnál sajátépítésű autójával. Az idei verseny nemcsak az ismeretlen versenypálya, hanem a szokatlanul meleg idő miatt is rendkívüli kihívások elé állította a diákokat, akiknek a hőségben az autók hűtését is meg kellett oldaniuk. A megmérettetés során a csapatoknak összesen négy lehetőségük volt, hogy mért kört fussanak, amelyek közül a legjobb számít végső eredménynek. Egy próbálkozás alatt 11 kört, összesen 16 km-t kellett teljesíteniük a legkevesebb energiafelhasználással. A győri Széchenyi István Egyetem SZEnergy csapata kiválóan indított, és új, elektromos autójával az elsők között ment át a technikai vizsgálaton. A végső 165 km/kWh eredményt már rögtön az első futamon elérte a csapat, amely után a jármű futóművét is kicserélték a hatékonyság fokozása érdekében, azonban sajnos már nem sikerült tovább faragniuk energiafelhasználásukon. A győri diákok így is büszkén térnek haza, hiszen az első alkalommal induló, új autójuk rendkívül szoros versenyben hatodikként ért célba a városi autó kategóriában. Az egyetlen magyar középiskolás csapat, a kecskeméti Kando Electric számára már a technikai vizsgálat kalandosan indult, ahol az akkumulátor rögzítését kellett utolsó pillanatban módosítania a csapatnak a prototípus kategóriában induló járművén. Ezután az első próbálkozásnál a vezérlés váratlan meghibásodása okozott fejtörést a diákoknak, amelyet szintén sikerült elhárítaniuk. Végül minden a helyére került és a KSZC Kandó Kálmán Szakgimnáziumának és Szakközépiskolájának csapata 362 km/kWh teljesítménnyel zárta a kihívást. A Szegedi Tudományegyetem STECO csapata is sikeresen vette a technikai vizsgálaton az akadályokat, mi több a versenybírák külön megdicsérték a jármű elektronikai rendszerének ötletes kialakítását, amelyben a fogyasztásnál a mért és a nem mért rész elválasztását nem elektromos, hanem optikai elválasztással oldották meg. A szintén prototípus elektromos kategóriában versenyző STECO a második próbálkozás során futotta a legjobb eredményét, s 214 km-t tett meg 1 kWh energiával. A három magyar csapat idén Palkovics László innovációs és technológiai miniszter fővédnöksége alatt vett részt a Shell Eco-marathon versenyen, aki a résztvevők teljesítményét méltatva elmondta: „A magyar fiatalok idén is bebizonyították, hogy már egyetemistaként, sőt, középiskolásként is igen magas szintű mérnöki képességekkel rendelkeznek. Mindhárom csapat nagyszerű munkát végzett, biztos vagyok benne, hogy mindannyian tudásuk legjavát adták. Teljesítményük jól jelzi, micsoda potenciál rejlik a magyar fiatalokban, miért is annyira keresettek a mi mérnökeink. Az innovációs minisztérium azon dolgozik, hogy idehaza és világszerte még nagyobb megbecsülés övezze a hozzájuk hasonló szakembereket, a magyar kreativitást. Gratulálok versenyzőinknek a tisztes helytálláshoz, és további szép sikereket kívánok nekik!” A Shell Eco-marathon energiahatékonysági verseny a Shell egyik legfontosabb kezdeményezése, amely nemcsak a mérnöki tanulmányokat folytató diákokat hivatott kihívás elé állítani, hanem a jövő fenntartható mobilitási megoldásait is keresi. Bujdosó Andrea a Shell Hungary zRt. Igazgatóságának elnöke a rendhagyó megmérettetés kapcsán kiemelte: „A Shell Eco-marathon sokkal több mint egy egyszerű diákinnovációs verseny. Itt a diákok nemcsak egy életre szóló élménnyel gazdagodnak, hanem egy nemzetközi környezetben tesztelhetik tudásukat, amely teljesen új perspektívákat nyit meg előttük. Gratulálok a csapatoknak az elért eredményekhez, és remélem, számos hasznos szakmai ötletet gyűjtöttek, amelyek még sok-sok versenyre elegendő inspirációval szolgálnak majd.” Összesítve a Shell Eco-marathon Europe 2019 eredményeit, a leghosszabb távot ismét a francia Microjoule-La Joliverie futotta, akik 2735 km-t tettek meg a belsőégésű motorral hajtott járművükkel. A városi koncepció elektromos kategóriáját is a franciák nyerték, a TIM UPS INSA csapat új rekordot állított fel 234.3 km/kWh eredményével. A prototípus kategória elektromos járművei között pedig ebben az évben a spanyol Eco-Dimoni csapat autója bizonyult a legenergiahatékonyabbnak, és 888 km-t tett meg 1 kWh energiával.   A magyar csapatok autóit idén a Supernova Intertrans Kft. szállította. Még több információ a Shell Eco-marathonról a weboldalon, a Facebook és Twitter oldalon érhető el.

Magyarország három legenergiahatékonyabb autója együtt a Hősök terén

Az autókat megálmodó diákok idén Palkovics László innovációs és technológiai miniszter fővédnöksége alatt képviselik hazánkat a Shell Eco-marathonon. A nagy múltú versenyen évről-évre Európa és a környező országok legjobb egyetemi és középiskolás csapatai gyűlnek össze, hogy kiderüljön, melyikük járműve tudja a legnagyobb távot megtenni 1 liter üzemanyaggal vagy 1 kWh energiával. Az idén július 1-5. között megrendezett Shell Eco-maratonra több mint 150 – köztük három magyar – csapat kapott meghívást, akiknek a fővédnökségét idén Palkovics László innovációs és technológiai miniszter vállalta. A csapatok az indulás előtt a Hősök terén mutatták meg különleges, energiahatékony járműveiket Makai Martina fenntartható fejlesztésekért felelős helyettes államtitkárnak, aki a miniszter nevében képviselte az Innovációs és Technológiai Minisztériumot. A diákok idén számos fejlesztéssel készültek a versenyre. A győri Széchenyi István Egyetem csapata egy teljesen új, csepp alakú városi autót épített, a kecskeméti KSZC Kandó Kálmán Szakgimnáziumának és Szakközépiskolájának diákjai új telemetriai rendszerükkel tervezik növelni hatékonyságukat, a Szegedi Tudományegyetem csapatának járműve pedig új motort és elektronikát kapott. A fenntartható fejlesztésekért felelős helyettes államtitkár asszony beszédében kiemelte: „A járműipar és vele együtt az elektromobilitás versenyképességének biztosítása, és a fejlődés záloga azon múlik, hogy milyen mértékben leszünk képesek alkalmazkodni a nemzetközi autóipar változásaihoz és az abból adódó kihívásokhoz. A magyar járműipari oktatás meghatározója, hogy hidat teremt a képzési intézmény és az ipar szereplői között, ezzel elősegítve a modernizációt és a gyakorlat orientáltságot. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogat minden olyan kezdeményezést, ami jó példával szolgálhat a jövő mérnökei számára." A versenyt szervező Shellt Bujdosó Andrea, a Shell Hungary Igazgatóságának elnöke képviselte az eseményen, aki a megmérettetés kapcsán elmondta: „A Shell Eco-marathon versennyel több mint 30 éve motiváljuk a fiatalokat, hogy egy jármű megtervezése és megépítése során megvalósítsák saját ötleteiket, miközben ösztönözzük őket, hogy olyan megoldásokban gondolkodjanak, amelyek energiahatékonyak, és amelyek inspirációt adhatnak a jövő kihívásainak megoldásához a mobilitásban. A magyar csapatok idén megpróbálják még lejjebb faragni autójuk energiafelhasználását – kívánunk nekik ehhez sok sikert és reméljük jól érzik majd magukat a versenyen.” Az esemény után az autókat a csapatok hivatalos szállítója, a Supernova Intertrans Kft. kamionjára pakolták, hogy megkezdjék útjukat a verseny új helyszínére, a London külvárosában található Mercedes-Benz World pályára. Még több információ a Shell Eco-marathonról a weboldalon, a Facebook és Twitter oldalon érhető el.

A győri SZEnergy csapat bemutatta új energiahatékony járművét

Magyarországról három, Európából és a környező országokból pedig több mint 150 diákcsapat készül, hogy nemzetközi mezőnyben tegyék próbára különösen energiatakarékos járműveiket a Shell Eco-marathon Europe 2019 versenyen, amit július 1-5. között Londonban tartanak. A Széchenyi István Egyetem SZEnergy csapata teljesen új, különleges autót épített, amellyel most szerepelnek majd először a versenyen. A Shell Eco-marathon célja, hogy kihívás elé állítsa a mérnöktudomány iránt érdeklődő fiatalokat, akiknek olyan energiahatékony járművet kell tervezniük és építeniük, amely 1 kWh energiából vagy 1 liter üzemanyagból a legtávolabb tud jutni. Idén teljesen új helyszínen, a Mercedes-Benz World pályáján 11 kört, vagyis 16 kilométert kell teljesíteniük a csapatoknak a legkevesebb energiafelhasználással. Magyarországról, a SZEnergy csapat mellett idén még két csapat, a kecskeméti KSZC Kandó Kálmán Szakgimnáziumának és Szakiskolájának, valamint a Szegedi Tudományegyetem csapata is részt vesz a versenyen. A magyar csapatok idén az Innovációs és Technológiai Minisztérium védnöksége alatt mérettetik meg magukat a londoni eseményen. A Széchenyi István Egyetem csapata, a SZEnergy évek óta a mezőny élvonalában végez elektromos kisautójukkal, amit az évek során folyamatosan tökéletesítettek, mígnem azzal elérték a lehetséges fejlesztések határát. Ekkor fogalmazódott meg az új autó gondolata a csapatban, amivel még nagyobb energiahatékonyságot tudnának elérni. A győri csapat az elmúlt másfél évet az új autó tervezésének és építésének szentelte. Mind külsőben mind belsőben jövőbe mutató megoldásokat alkalmaztak. A karosszériát úgy tervezték, hogy az a lehető legkisebb légellenállású legyen. Erre a legoptimálisabb megoldás a hosszúkás, áramvonalas, csepp alakú forma, amit önhordó, szénszálas borítással alakítottak ki. Ezzel a megoldással 15 kilogramm súlyt tudtak megspórolni, és az egész autó így nem több mint 90 kilogramm. A légellenállás csökkentéséhez a kerekeket is beburkolták, ami különleges megoldásnak számít a mezőnyben, és a visszapillantó tükrök is az autó belsejében kaptak helyet. Az ergonomikus kialakítású utastérben akár 185 cm magas pilóta is elférhet. A jármű különlegessége még az új kormánymű, ami adatok gyűjtését is lehetővé teszi a verseny alatt. A diákok akár azt is figyelemmel kísérhetik, hogy milyen kormányszögeket használ a pilóta a verseny közben. Az autón számos fémes alkatrészt lézer szinterezéssel, a kormánymű egyes elemeit pedig speciális 3D nyomtatással készítették el a diákok. „Az utolsó napokat teszteléssel és a beállítások optimalizálásával töltjük, és már alig várjuk, hogy a versenyen, élesben is kipróbáljuk az új autót. Reményeink szerint az új konstrukcióval képesek leszünk megdönteni a saját rekordunkat” – mondta Pusztai Zoltán, a SZEnergy csapat vezetője.   „A Shell Eco-marathon versennyel szeretnénk motiválni a fiatalokat, hogy egy jármű megtervezése és megépítése során megvalósítsák saját ötleteiket, miközben ösztönözzük őket, hogy olyan megoldásokban gondolkodjanak, amelyek energiahatékonyak, és amelyek inspirációt adhatnak a jövő kihívásainak megoldásához a mobilitásban. A magyar csapatok idén megpróbálják még lejjebb faragni autójuk energiafelhasználását – kívánunk nekik ehhez sok sikert és reméljük, jól érzik majd magukat a versenyen” – mondta Bujdosó Andrea, a Shell Hungary Igazgatóságának elnöke. A magyar csapatok járművei idén a Supernova Intertrans Kft. segítségével jutnak el a verseny helyszínére. További információért a SZEnergy csapatról látogasson el a weboldalukra, vagy a Facebook oldalukra: https://www.facebook.com/szenergyteamhungary Még több információ a Shell Eco-marathonról a weboldalon, a Facebook és Twitter oldalon érhető el. 

Egy álom válhat valósággá: a Barça Academy Hungary ösztöndíjprogramot hirdet hátrányos helyzetű gyermekek részére

A Barça Academy Hungary (BAH) felelősségteljes intézményként gondol azokra a gyermekekre, akiknek a családi körülményei nehezen, vagy egyáltalán nem teszik lehetővé, hogy a legmagasabb, világszintű FC Barcelona módszertan szerint képzési programban részt vegyenek. A Barça Academy most induló ösztöndíjprogramjával lehetőséget kínál hátrányos helyzetben élő, de kiemelkedően tehetséges 4−19 éves gyermekeknek, hogy az FC Barcelona képzési metodikája alapján tanulhassák a labdarúgást Budapesten. Jelentkezni az Akadémia honlapján keresztül a jelentkezési űrlap kitöltésével és a kötelező csatolmány beküldésével lehetséges. A korosztályos felvételi várható időpontja: 2019. július 2. és július 25. között lesz Budapesten. A jelentkezéshez nincs szükség korábbi futballtapasztalatra. A felvételi során szakmai vezetők képet kívánnak kapni a jelentkező jelenlegi edzettségéről és hozzáállásáról. Figyelni fogják a fiatal labdaügyességét, koordinációs képességeit, sebességét, dinamizmusát, játékkészségét, valamint azt, hogy milyen gyorsan képes döntést hozni egy váratlan helyzetben. Az akadémiára a korosztályonként három legjobb eredményt elérő, felvételt nyerő gyermeket ingyenes képzésben részesítik minimum egy éven át. Amennyiben tehetsége, szorgalma, teljesítménye alapján nem merül fel a növendékkel kapcsolatban probléma, úgy a státusza további egy évre meghosszabbodik. A felvételi eljáráson sikeresen teljesítő gyerekek az FC Barcelona regisztrált játékosai lesznek, nevüket és születési dátumukat a spanyol klub hivatalosan bejelenti a Magyar Labdarúgó Szövetségnek.  A támogatási programra a jelentkezés 2019. június 15-től indult és július 20-ig tart.

Hauni tanszék a Pécsi Tudományegyetemen

Saját tanszéket alapított a Hauni Hungaria Gépgyártó Kft. a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Karával közösen. A cél, hogy a jelenlegi technológiai világszínvonalat értő, ismerő és ipari környezetben alkalmazni is tudó gépész szakemberek szerezzenek diplomát.   Újabb fontos mérföldkőhöz érkezett a pécsi egyetem és a Hauni Hungaria kapcsolata. A tavaly aláírt együttműködési megállapodás egyik első kézzelfogható eredményeként a nagyvállalat támogatásával ősztől új tanszék indul a Műszaki és Informatikai Kar falai között. A Hauni Technológiák Tanszék névre keresztelt szervezeti egység a  Mérnöki és Smart Technológiák Intézet keretein belül kezdi meg a működését. Mint a neve is mutatja, elsősorban a mérnök, ezen belül is a gépészmérnök szakos hallgatók oktatásában fog a jelenleginél is nagyobb szerepet vállalni a Hauni. A közös tanszék mind az alap-, mind a mesterszakos diákoknak szervez előadásokat, és ami a legfontosabb – kihelyezett gyakorlatokat. A Hauni egyértelmű célja, hogy növelje a gyakorlati oktatás súlyát az egyetemi képzésekben, hogy magasan képzett, idegen nyelveket beszélő hallgatók szerezzenek diplomát, akik nemcsak a Hauni Hungaria Kft, valamint a Dél-Dunántúli Gépipari Klaszter, hanem az egész Dél-Dunántúli régió számára biztosítani tudják a munkaerő utánpótlást. A mérnökhallgatók a duális képzés keretében idejük felét egyetemi elméleti képzéssel, másik felét pedig a gyártósor mellett, gyakorlati ismeretszerzéssel tölthetik.  "A Hauni kiemelt feladatként tekint a szakmai utánpótlás kinevelésére, ezért évek óta sok szálon futó együttműködési programokkal rendelkezünk mind a közép-, mind a felsőfokú képzőhelyekkel. A Hauni Technológiák Tanszék – ahol a PTE oktatói és a Hauni szakemberei is tanítani fognak – szerepet fog vállalni a tananyagfejlesztésben, hogy a legújabb szakmai innovációk minél hamarabb helyet kapjanak az egyetemi oktatásban" – tájékoztatott Katona Gábor ügyvezető. A Hauni tanszék választható tárgyai a szeptembertől kezdődő félévben jelennek meg a gépészmérnök hallgatók órarendjében.

Milliós adományt ért a Hauni futballgyőzelme

A Hauni Hungaria más vállalatok közreműködésével 1,3 millió forintot gyűjtött össze a pécsi Nevetnikék Alapítvány számára egy jótékonysági futballtornán. A vállalat munkatársai korábban önkéntes munkával is segítették a civil szervezet kórházi mesefal projektjét.   Egy kisebb ünnepség keretében a vállalat képviselői 1,3 millió forintnyi adományt adtak át a pécsi Nevetnikék Alapítvány képviselőinek. Az összeg egy jótékonysági focitornán gyűlt össze, amelyet a fővárosi CMS jogi iroda szervezett és a Hauni mellett az UniCredit Bank és a BMW magyarországi képviselete vettek rajta részt. Míg az előbbi vállalatok pénzt, a BMW különféle tárgyi adományokat ajánlott fel. A támogatás segítségével az alapítvány többek között működteti a kórházi önkéntesszolgálatát, akik játékos foglalkozásokkal segítenek a beteg gyerekek otthontól távol eltöltött napjainak elviselésében és gyógyulásuk elősegítésében. A Hauni Hungaria Gépgyártó Kft. nem csak Pécs, de a megye egyik legnagyobb munkaadójaként van jelen a gazdasági életben. Az ebből fakadó felelősségéhez mérten kiemelkedő fontossággal kezeli a társadalmilag fontos aktivitások támogatását, legyen szó akár önkénteskedésről, vagy adományozásról. Ugyanakkor fontosnak tartja és támogatja munkavállalói egészséges életmódját, így a Hauni Sopiana Sportkör 18 sportszakosztályát is. Különösen szerencsés egybeesés, hogy ezúttal a két cél egymást szolgálhatta, és a haunis focisták győzelmükkel egy jó ügyet is támogathattak.  Az esemény apropóját a nemrég elkészült kórházi mesefal avatóünnepsége adta. A Nevetnikék Alapítvány kezdeményezésére a pécsi gyermekklinika fülészeti és kardiológiai ambulanciáján a Hauni munkatársai is segítettek mesefigurák festésével, eszközök és játékok alkatrészeinek gyártásával, felszerelésével, így téve színesebbé, varázslatosabbá a folyosót. “A gyerekeknek a kényszerű kórházi tartózkodás nagyon megterhelő, hiszen a kezelések mellett a családtagok távollétét és a rideg kórtermi körülményeket is el kell viselniük. A mesefallal egy kicsit barátságosabbá tesszük a közeget számukra, a színes figurák segítenek lekötni és elterelni a figyelmüket és könnyebben viselik el a helyzetet” – mondta el Kőmüves Glória, a Nevetnikék Alapítvány vezetője. A sport és a jótékonyság összekötése nem kivételes eset a Hauni Hungaria életében, legközelebb szeptember 15-én rendez a 25. születésnapja alkalmából 25 kilométeres jótékonysági futást a vállalat Pécsett. A versenyre a regisztráció már megnyílt!

Interaktív játszófalat varázsoltak a pécsi gyermekklinika folyosójára

A Nevetnikék Alapítvány és pécsi cégek, köztük a Hauni Hungaria összefogásának köszönhetően vidám mesefigurák és interakítv játékok díszítik a pécsi gyermekklinika fülészeti és kardiológiai ambulanciájának egyik folyosóját, amely korábban üresen állt.   Az év első önkéntes programján ecsetet ragadtak a Hauni munkatársai, hogy vidám színekkel fessék ki a pécsi gyermekklinika fülészeti és kardiológiai ambulanciájának egyik folyosóját. Az ötletgazda a Nevetnikék Alapítvány volt, akik gyermekbarátabb külsőt szerettek volna varázsolni, hogy a színes rajzok és állatok segítsenek elterelni a kis betegek figyelmét. A kezdeményezéshez támogatóként természetesen a Hauni Hungaria is csatlakozott. „Pécs egyik legnagyobb munkaadójaként fontos számunkra, hogy rendszeresen szerepet vállaljunk a helyi közösség számára fontos ügyekben. A feladattól függően anyagi vagy természetbeni támogatást nyújtunk vagy éppen önkéntes munkával segítjük nemes célok megvalósulását. Szerencsére a munkatársaink maximálisan partnerek ebben és az eddigi akcióinkra rendre túljelentkezés volt” – foglalta össze Katona Gábor ügyvezető. A gyermekklinika festésében nyolcvan haunis kolléga segített, akik szombaton, a szabadidejükben színezték-dekorálták az alapítvány művészei által előrajzolt ábrákat a kórház falain. Emellett a Hauni gondoskodott a festékek, a falakra felszerelt játékok fémalkatrészei és más szükséges eszközök beszerzéséről, gyártásáról és a helyszínre juttatásáról. A kiszínesedő folyosón még más helyi cégek munkavállalói is dolgoznak, a végeredmény pedig egy kórházra legkevésbé sem emlékeztető, varázslatos mesevilág lesz. Remélhetőleg sok örömet szerez azoknak a gyerekeknek, akik hosszabb-rövidebb időt kénytelenek eltölteni a falak között. „A májusi hétvégéken összesen 11 cég és szervezet mintegy 250 munkatársa segítette önkéntes munkával a projekt sikerét. Sokan közülük általános iskola óta nem fogtak ecsetet a kezükbe, a jó ügy érdekében mégis vállalták az összefogást. Maga az alkotás is nagy élményt jelentett mindenkinek, az elkészült gyönyörű rajzokra pedig okkal lehetnek büszkék.” – dicsérte az önkénteseket Kőmüves Glória, a Nevetnikék Alapítvány vezetője. A Hauni további önkéntes programokat is tervez az év során. Ezek fókuszában elsősorban iskolák, óvodák és más gyermekintézmények felújítása és fejlesztése lesz. Méghozzá nem csak Pécsett, hanem a közeli településeken is.   A Hauni Hungaria Gépgyártó Kft. Pécs és Baranya megye egyik legnagyobb iparvállalata. 1994 óta stabil és állandó szereplője a helyi gazdaságnak. A német tulajdonú Körber csoportba tartozó Hauni a gépgyártás nemzetközi élvonalában van, a pécsi üzem magasan képzett munkatársai világszínvonalú berendezésekkel dolgoznak.